اوضاع جهانبخش در گرو یک انتقال؛ چشم‌انتظار جدایی رقیب

فصل گذشته در پست تخصصی جهانبخش یعنی وینگر راست، برایتونی‌ها بازیکنی موفق به نام ناکارت را داشتند.

اوضاع جهانبخش در گرو یک انتقال؛ چشم‌انتظار جدایی رقیب

پیش‌بینی می‌شد علیرضا جهانبخش با توجه به عملکرد فصل گذشته‌اش در برایتون اولین جداشده این تیم باشد. اما تغییر سرمربی و اتفاقاتی که در این تیم انگلیسی افتاد در نهایت به ماندن بازیکن ایرانی منجر شد. حالا جهانبخش نه تنها یک سال دیگر در انگلیس ماندنی شده بلکه گمانه‌زنی‌ها بر این است که او این فصل به خاطر حضور سرمربی جدید و شرایطی که در تیم پیدا خواهد کرد سال بهتری را پشت سرخواهد گذاشت. در مورد اتفاقات فصل آینده نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما آیا اتفاقاتی که تا این لحظه در باشگاه انگلیسی افتاده به نفع جهانبخش بوده؟

فصل گذشته در پست تخصصی جهانبخش یعنی وینگر راست، برایتونی‌ها بازیکنی به نام ناکارت را داشتند. بازیکنی که در اکثر بازی‌ها برای این تیم به میدان رفت و در بیشتر بازی‌هایی که برایتون امتیاز بدست آورد ناکارت در میدان حضور داشت. این بازیکن فرانسوی فصل را با 4 گل و 6 پاس گل به پایان برد که آمار خوبی برایش محسوب می‌شود. در جناح چپ هم سالی مارچ در ترکیب برایتون قرارداشت. بازیکن چند پسته‌ای که از تیم زیر 23‌ساله‌های برایتون آمده و سال‌هاست در ترکیب این تیم در پست‌های مختلف حضور دارد. او بازیکنی است که در هر دو پست وینگر راست و چپ برای برایتون به میدان رفت. 2 گل و 6 پاس گل حاصل عمکلرد او برای تیم هاتن بود. خوزه اسکی‌یردو هم دیگر وینگر چپ برایتونی‌ها بود که بیشتر فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در معدود بازی‌هایی که به میدان رفت توانست دو پاس گل را به نام خود ثبت کند.

اوضاع جهانبخش این فصل در برایتون چه تغییر خواهد کرد؟ خبر خوب برای جهانبخش این است که با حضور بازیکن فصل گذشته خنک بلژیک او دیگر گرانترین خرید برایتونی‌ها نیست و این فصل مجبور نیست که فشار ناشی از این قضیه را تحمل کند. خبر بد اما این است که تروسارد تازه وارد پست تخصصی‌اش وینگر چپ است. یعنی پستی که فصل گذشته جهانبخش چند بازی در آن انجام داد. بازیکنی که سال 2018- 2019 را با آمار حیرت انگیز 22 گل و 11 پاس گل در تمام رقابت‌ها برای خنک به پایان برد. حضور یک وینگر چپ تخصصی که اگر اتفاق خاصی نیفتاد آن پست را در انحصار خودش قرار خواهد داد.

فصل پیش به دلیل درخشش ناکارت، جهانبخش بازی‌های زیادی به عنوان وینگر چپ به میدان رفت. با ورود تروسارد اما برای جهانبخش وینگر راست می‌ماند با دو مدعی جدی به نام‌های سالی مارچ و ناکارت. دو بازیکنی که فصل گذشته هم بیشتر از او بازی کردند و هم عملکردی بهتر از او داشتند. رسانه‌ها از جدایی ناکارت خبر داده‌اند. او یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز از فولام دارد اما رفتن از لیگ برتر به چمپیونشیپ اتفاقی است که شاید از وسوسه‌انگیز بودن این پیشنهاد کم کرده و ناکارت را در برایتون ماندنی کند. در صورتی که ناکارت بماند، بعید به نظر می‌رسد که اوضاع برای هافبک ایرانی خیلی راحت‌تر از فصل گذشته شود. اگرچه دو پاس گل او در بازی دوستانه پیش‌فصل می‌تواند دید سرمربی جدید را به او بهتر کند اما ترافیک در پست‌های موردنظر جهانبخش رقابت را بسیار پیچیده خواهد کرد. جدایی ناکارت اتفاقی است که می‌تواند این بازیکن را برای به‌دست آوردن جایگاه ثابت در تیمش بیشتر امیدوار کند.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها