بدترین تونل‌های جهان

تونل‌ها آنقدر مهم‌اند که کشور‌های جهان، طراحی‌های جدیدی را برای تونل‌ها وضع کرده‌اند؛ اما برخی از تونل‌ها، کیفیت ندارند و ترافیک سنگین یا فقدان زیر ساخت‌های مناسب، این تونل‌ها را در زمره‌ بدترین‌های جهان قرار می‌دهد.

بدترین تونل‌های جهان

جاده تونلی گولیانگ Guoliang چین

سیزده روستایی در دهه هفتاد قرن بیستم، تونل گولیانگ در کوه‌های تایهانگ را حفر کردند. این تونل برای عبور اتومبیل‌ها به اندازه کافی جا دارد، اما دیواره‌های آن یک دست نیستند، مانع و یا چراغی هم برای شب ندارد و در زمستان بر اثر بارندگی به شدت لغزنده است. همین عوامل تونل گولیانگ را به یکی از بدترین تونل‌های جهان برای رانندگان تبدیل کرده است. بومی‌ها می‌گویند این جاده اشتباه بردار نیست و نخستین اشتباه در آن آخرین اشتباه به شمار می‌رود.

تونل Storrow Drive در بوستون

در سال ۲۰۱۷ میلادی، گزارش‌های مدیریت بزرگراه‌های فدرال FHWA روی ۷۰۰ هزار پل در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و کیفیت هر یک از آن‌ها بر اساس چهار عنصر ساختار، امن بودن، کارکرد و میزان استفاده از سوی مردم مورد بررسی قرار گرفت. تونل Strorrow که در ورزشگاهی به همین نام قرار دارد، از میان هفتصد هزار پل مورد مطالعه، عنوان بدترین را کسب نموده و نمره صفر از صد را به دست آورد. با گذشت زمان، مسئولان با توجه به اتفاقات مختلفی که در این تونل به خاطر شکستگی و نفوذ آب به دیوار‌های تونل رخ داد، اصلاحات تونل را ضروری اعلام کردند، با این حال آن‌ها تصمیم گرفته اند تونل را به طور کلی از نو بازسازی کنند.

تونل‌های رود هادسن نیویورک

تونل‌ها و مترو‌های رود هادسن در نیویورک فقط قدیمی نیستند، بلکه تخریب شده و ناکارآمدند. در سال ۲۰۱۲ میلادی، طوفان سندی و آب‌های نمکی ناشی از آن باعث از بین رفتن دیوار‌های این تونل‌ها و کابل‌های فولادی و برقی آن شد.

تونل سالنگ افغانستان

تونل سالنگ در افغانستان یکی از خطرناک‌ترین تونل‌های جهان است. هر روز حدود ده تا بیست هزار اتومبیل از آن عبور می‌کنند. دیوار‌های رطوبت زده، جاده ناهموار و تخریب شده باعث چپ کردن اتومبیل‌ها می‌شوند و از آنجا که تونل‌ها در ارتفاعات کوه‌های هندوکش قرار گرفته احتمال سقوط بهمن می‌رود. در سال ۲۰۱۰ میلادی، این تونل شاهد چندین سقوط بهمن بود که منجر به کشته شدن ۱۵۰۰ تن و گیر افتادن هزاران تن دیگر در اتومبیل هایشان شد.

تونل «لفورتوو» در روسیه تونل مرگ

تونل Lefortovo در مسکو همواره شاهد برودت شدید هواست. آب رودخانه یوزا نزدیک به این تونل به داخل تونل نفوذ می‌کند و یخ می‌بندد. همین امر باعث لغزنده شدن زمین و لیز خوردن اتومبیل‌ها شده و حوادث خطرناکی را رقم می‌زند، روس‌ها به آن تونل مرگ می‌گویند.

تونل لینکلن در نیویورک

بنا بر گزارش سالانه مدیریت بزرگراه‌های میان ایالتی آمریکا که در سال ۲۰۱۵ میلادی منتشر شد، رانندگان تونل لینکلن ۴.۳ میلیون ساعت در سال را به دلیل ترافیک سنگین و تجمع وسایل نقلیه در این تونل تأخیر داشته اند. این عبور و مرور و حرکت سنگین ترافیک به دلیل ساخت ناقص پل روی جاده شماره ۴۹۵، روز به روز بدتر می‌شود.

منبع: تابناک

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها