زیان انباشته ایران‌خودرو به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید/ زیان‌سازی ایران‌خودرو صوری نیست؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد زیان انباشته شرکت ایران خودرو در پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۴/۹ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به شش ماهه سال ۹۷ حدود ۶/۸ هزار میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد.

زیان انباشته ایران‌خودرو به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسید/ زیان‌سازی ایران‌خودرو صوری نیست؟

شرکت ایران‌خودرو دیروز صورت مالی حسابرسی‌شده سال ۹۷ را منتشر کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد زیان انباشته این شرکت در پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۴/۹ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به شش ماهه سال ۹۷ حدود ۶/۸ هزار میلیارد تومان افزایش نشان می‌دهد. همچنین زیان انباشته ایران‌خودرو در مقایسه با سال ۹۶، حکایت از افزایش ۱۰/۶ هزار میلیارد تومانی دارد.

اما نکته قابل تامل در صورت مالی ایران‌خودرو، قیمت فروش خودروهای این شرکت است که شائبه زیان‌سازی صوری را در ذهن مخاطب تقویت می‌کند.
برای مثال درحالی که خودروی‌های رانا و دنا به طور میانگین نزدیک به ۶۷ میلیون تومان توسط این شرکت به بازار عرضه می‌شود، در صورت مالی قیمت این خودروها به ترتیب ۳۶ و ۴۰ میلیون تومان ذکر شده است. همچنین در صورت مالی این شرکت قیمت خودرو ال ۹۰ حدود ۴۰ میلیون تومان ذکر شده است.

منبع: نود اقتصادی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مجتبی شفیعی )شاهرخ
    0

    زمانی که برای تغییر صندوق رانا و اس دی تیم های کارشناسی و مدییریتی ماهانه به المان و دیگر کشور ها سفر میکردن و قطعات ۳۰۱ که توان ساخت ان در کشور وجود داشت به خارج داده شد...البته قطعات نان واب دار .....مثل درب موتور و ...که تناژ های بالایی داشتند و همینطور افراد باز نشسته ای که در استخدام این شرکت ها بودند و مدیزانی که در دک یا سه زیر مجموعه عضو هیات مدیره بودند و هستند هنوز و حقوق های غیر متمرکز زیادی میگیرند ....باید این روز ها تمامی انها را را باز خواست کرد . شرکتی که حدود نصف توان تولیدیش کار میکند معلوم است که زیان میدهد. یعنی این شرکت به این بزرگی نمی فهمیده در مسافرت های خازجی شان خوب است روی قطعات برقی و موتوری هم کار کنند و بیشتر از این که به فکر حق ماموریت های ۴۰ یورویی خود باشند ..روزی چهل تا هفتاد یورو...کمی به فکر پاشنه اشیل های ایران خودرو وسایپا هم باشند و فقط شرکت های مثل کوروز را به وجود نیاورند که فقط سفارش به خارج بدهند و اویزان چین و الملن و ترکیه باشند واقعا این مدیرانی که دک جا عضو هیات مدیره اند سیر مونی ندارند و ایا جایی برای افراد بومی ان شرکت در مدیریت کلان ان شرکت ها نیست. این میشود بذر نا امیدی و کوچ از شرکت یا حتی از کشور. بله خیانت های مدیران ایران خودرو و سایپا حالا حالا ها دامن گیر ایران است

  • محمد
    0

    من تعجب می کنم چرا وقتی کارخانه ای به هر دلیل تولید ندارد کارگران را کم نمی کند ما تولید ماشین مان کم می شود حقوق کارگران را باید بدهیم تولید نفت به مقدار زیادی کم می شود حقوق نفتی ها را باید بدهیم این طور هیج جای دنیا نیست ما قانون کار داریم جبران اینها را بیمه ها باید بکنند بیمه بی کاری را بیمه باید بدهد نه خود رو ساز نه نفت

  • خودرو
    0

    فقط دزدی ،دروغگویی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها