چرا ترامپ مجبور است به ایران نزدیک شود؟ /پاسخ فلاحت پیشه را بخوانید

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آمریکا از نظر ایجاد جنگ روانی در ایران خلع سلاح شده است، گفت: با وجود این‌که آمریکا جنگ تحریمی را راه انداخته، اما در نهایت ترامپ مجبور است تا قبل از انتخابات با انجام تحرکاتی بیشتر به ایران نزدیک شود.

چرا ترامپ مجبور است به ایران نزدیک شود؟ /پاسخ فلاحت پیشه را بخوانید

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در تحلیلی از رفتارهای آمریکا، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از چند ماه پیش ایجاد فضای روانی را آغاز کردند که عملاً در این عرصه شکست خورده و مشخص شد که نمی‌تواند جنگ روانی را ادامه دهد. بعد از آن موضوع مذاکره را بیان کرده که با واکنش و موضع‌گیری‌های مقام معظم رهبری فهمیدند که نمی‌توانند مذاکره برای مذاکره را مطرح کنند.

فلاحت‌پیشه خاطر نشان کرد: با توجه به بسته شدن فضای جنگ روانی و این‌که مذاکره سوری یعنی مذاکره برای مذاکره نتیجه نمی‌دهد تنها یک راه در پیش روی آمریکا یعنی بازگشت به سمت برجام باقی‌مانده پس اکنون توپ در زمین آمریکاست و آنها باید تحریم‌ها را برگردانند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در ایران هم دیپلماسی شکست نخورده و عملگرایانه و واقع‌گرایانه شده است، توضیح داد: دیگر برای ایران عمل مهم است. آمریکا باید جنگ تحریمی شکل گرفته را پایان دهد البته که طبق گزارشات مراکز اقتصادی دنیا ایران نشان داد که به نوعی با تحریم همسازی می‌کند ما فقط در سال اول تحریم با کاهش رشد اقتصادی اثرگذار مواجه بودیم و در سال‌های بعدی به سمت افزایش رشد می‌رویم، این یعنی الگوی متفاوت ایرانی‌ها در مقابل تحریم که جواب داده است.

وی در جمع‌بندی اظهار کرد: در چنین شرایطی ترامپ مجبور است تا قبل از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری آمریکا تحرکی از خود نشان دهد که این تحرک باعث نزدیکی بیشتر به ایران شود. البته این منوط به آن است که ترامپ خود تصمیم‌گیری کند نه این‌که گروه‌های افراطی در تصمیمات‌اش اثرگذار باشد. کما این‌که اخیراً هم موضع‌گیری‌های گروه‌ها به افراد تندرو در اروپا کمرنگ‌تر و کمتر شده است. می‌توان اینگونه تعبیر کرد که هماهنگی کاری در آمریکا حاکم شده و آنها موضوع ایران را جدی گرفته از این‌رو مجموعه تحولات به سوی دیپلماسی است.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها