کشف هفت انبار کالا در استان فارس

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از کشف 7 انبار با تخلف‌هایی اعم از اعلام نشدن اقلام، گرانفروشی و ... در این استان خبر داد.

کشف هفت انبار کالا در استان فارس

محمدابراهیم صداقت چهارشنبه 26 تیر در جمع خبرنگاران گفت: هفت انبار حاوی اقلام غذایی و مواد شوینده، لوازم یدکی و لوازم آرایشی و بهداشتی در راستای مبارزه با کالای قاچاق و مقابله با گرانفروشی و اخلال در نظم اقتصادی در فارس کشف شد.

صداقت با بیان اینکه 3 انبار از هفت انبار کشف شده حاوی اقلام مواد غذایی و شوینده بوده است، گفت: بازرسان با بررسی اسناد خرید و فروش و همچنین ماهیت کالاهای کشف شده در این انبارها، تخلفاتی نظیر اعلام نشدن موجودی، گرانفروشی، عرضه و فروش کالای تقلبی را محرز دانسته و پرونده تخلف مربوط به این واحدها را به تعزیرات حکومتی ارجاع داده‌اند.

این مقام مسئول ارزش ریالی کالاهای موجود در سه انبار یاد شده را 952 میلیون و 149 هزار و 960 ریال اعلام و اضافه کرد: در این انبارها اقلامی نظیر برنج، روغن، قند، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، چای و پودر شوینده دپو شده بود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین گفت: در راستای شناسایی انبارهای فعال در شیراز، یک انبار لوازم یدکی خودروهای سواری فاقد سابقه اعلام موجودی، شناسایی و پرونده تخلف مالک آن به ارزش 200 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

صداقت همچنین به کشف 3 انبار لوازم آرایشی اشاره و اضافه کرد: در بازرسی از 3 شرکت پخش لوازم آرایشی و بهداشتی و بررسی اسناد خرید و فروش آنها، با توجه به ارائه نشدن مدارک برای کالاهای وارداتی، پرونده تخلفی تشکیل و به تعزیرات ارجاع شده است.

معاون بازرسی سازمان صمت استان فارس تخلف مالکان این انبارها را گرانفروشی به ارزش 70 میلیون و 190 هزار ریال و عرضه و فروش کالای قاچاق به ارزش 71 میلیون و 400 هزار ریال اعلام کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها