چهار نماینده زن کنگره خطاب به مردم آمریکا: در دام سخنان ترامپ نیفتید

چهار نماینده زن کنگره آمریکا که با حملات توییتری شدید و جنجالی دونالد ترامپ مواجه شده‌اند در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا اظهارات او را «تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی» توصیف کردند.

چهار نماینده زن کنگره خطاب به مردم آمریکا: در دام سخنان ترامپ نیفتید

الکساندریا اوکاسیو کورتز، ایلهان عمر، آیانا پریسلی و رشیده طلیب، چهار نماینده دموکرات کنگره با شرکت در یک کنفرانس خبری ضمن بیان این سخنان از آمریکایی‌ها خواستند که در «دام سخنان دونالد ترامپ» نیفتند.

این واکنش در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در توجیه توییت ‌های جنجالی خود که بسیاری از منتقدان وی آنها را نژادپرستانه توصیف کرده‌اند بار دیگر تاکید کرد که چهار نماینده یاد شده بهتر است آمریکا را ترک کنند و برای کمک به کشورهایی بروند که از آنجا آمده‌اند.

دونالد ترامپ با دفاع از مواضع قبلی خود و ضمن رد اتهام‌های وارده مبنی بر رویکرد نژادپرستانه بار دیگر تاکید کرد که نمایندگان ترقی خواه «می‌توانند آمریکا را ترک کنند.»

رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر در یک رشته توییت نوشته بود:‌ «خیلی جالب است که ببینید زنان ترقی‌خواه دموکرات عضو کنگره، که خودشان در اصل از کشورهایی می‌آيند که دولتشان فاجعه تمام و کمال است...حالا با صدای بلند و به شکلی شرورانه به مردم آمریکا، یعنی عظیم‌ترین و قوی‌ترین ملت دنیا، می‌گویند دولت ما چطور باید اداره شود.»

چهار نماینده زن دمکرات در کنفرانس خبری خود تاکید کردند که توجه اصلی باید بر سیاست و عملکرد دولت معطوف شود و اظهارات و سخنان دونالد ترامپ در درجه دوم اهمیت قرار دارد زیرا به اعتقاد آنها این سخنان با هدف منحرف کردن افکار عمومی صورت می گیرد.

این نمایندگان که همگی برای نخستین بار سال گذشته میلادی پا به کنگره گذاشتند خواهان رویکردی قاطعانه‌تر از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان و نیز پیگیری جدی روند استیضاح دونالد ترامپ هستند.

مسائل مرتبط با بهداشت عمومی، ترویج خشونت به واسطه آزادی حمل سلاح گرم و نیز برخورد نامناسب با مهاجران در مرز این کشور با مکزیک از جمله نگرانی هایی بود که هر چهار نماینده دموکرات بر آن تاکید و خواستار توجه افکار عمومی به آنها شده‌اند.

آیانا پریسلی، نماینده آفریقایی تبار ایالت ماساچوست در این کنفرانس خبری تاکید کرد که سخنان ترامپ تنها اقدامی برای منحرف کردن افکار عمومی از «هرج و مرج و فرهنگ فاسد حاکم بر دولت» است.

ایلهان عمر و رشیده طلیب نیز بار دیگر با تاکید بر «ماهیت تفرقه افکنانه» اظهارات ترامپ خواستار محکومیت این رویکرد شدند. ایلهان عمر، نماینده مسلمان و سومالیایی تبار ایالت مینه سوتا در این نشست «حمله آشکار نژادپرستانه» ترامپ به چهار زن رنگین پوست را برآمده از دستور کار «ناسیونالیست‌های سفید پوست» ارزیابی کرد و افزود که این رویکرد تنها با هدف ایجاد دسته بندی و تفرقه در کشور صورت می گیرد.

رشیده طلیب، نماینده فلسطینی تبار میشیگان نیز ضمن درخواست استیضاح رئیس جمهوری برای اظهارات تحریک آمیز و تفرقه افکنانه، دونالد ترامپ را به «بیگانه هراسی و نژادپرستی» متهم کرد.

اظهارات جنجالی دونالد ترامپ بر ضد چهار نماینده زن کنگره با واکنش تند نمایندگان دمکرات مواجه شده و حتی برخی چهره‌های معروف جمهوری خواه نیز به این موج پیوسته‌اند.

تیم اسکات، تنها نماینده جمهوری خواه آفریقایی تبار سنا سخنان رئیس جمهوری آمریکا را «نژادپرستانه» قلمداد کرده است. میت رامنی، دیگر سناتور جمهوری خواه است که ضمن مخرب و تفرقه افکنانه خواندن اظهارات دونالد ترامپ بر ضد چهار نماینده زن دمکرات درخواست از آنها برای ترک خاک آمریکا را رویکردی خارج از عرف تلقی کرده است.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز ضمن ابراز انزجار از آنچه وی حملات «مشمئز کننده» رئیس جمهوری خواند، تاکید کرده است که پیش نویس قطعنامه‌ای برای محکوم کردن رویکرد نژادپرستانه دونالد ترامپ در دست تهیه است.

منبع: یورونیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قربان
    0

    چه مي كنه اين ترامپ ، نگاهي به قدرت جمهوري در امريكا جالب هست . رئيس جمهور قدرتمند امريكا مابقي اداي جمهوريت هست . تنها راه رفا ه و اسايش كنار آمدن با دشمن هست هر چقدر به دشمنت نزديك باشي بقاي حكومت بيشتر . شايد اين روز ها ، روزهاي قبل از آرامش طوفان هست . جنگي نا خواسته كه سوريه و عراق ووو ديد . قبل اينكه گرما و شرجي اشكال در تفكر خليج فارس بسازه بايد مذاكره اتم و هسته حرام را تمام كرد براي چيز حرام نبايد خودمان را گرفتار تحريم كنيم . بايد رفتار 200 كشور جهان الگو باشه شايد تا دو دهه ديگر دلارهاي نفتي را فقط خوابشو ببينيم . گفتگو و كنار آمدن با بزرگترين قدرت جهان عقلانيت هست . اسلام هم دين عقلانيت هست . هر گاه جانت در خطر بود و يا خانواده ات در خطر مرگ بودن كنار بيا يا تقيه كن . 150ميليارد برجام سود داد و بطور كل برجام 42ميليارد دلار آورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها