نایب رئیس کمیسیون امنیت: بررسی طرح‌های مقابله با اقدامات آمریکا در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی پیش‌نویس طرح‌های مقابله با اقدامات آمریکا در جلسه این کمیسیون خبر داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت: بررسی طرح‌های مقابله با اقدامات آمریکا در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی

محمدجواد جمالی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه پیش‌نویس ۱۳ طرح ضدآمریکایی که کمیسیون برای اقدامات متقابل با کارهای ضدانسانی آمریکا به مرکز پژوهش‌ها ارائه کرده بود، مطرح شد.

به گفته وی، این ۱۳ طرح شامل الزام دولت به شناسایی و افشای نقش آمریکا در تروریسم سایبری، الزام دولت به پیگیری نقش آمریکا در تحریم غذا، کالاهای کشاورزی و مورد نیاز، الزام دولت به مقابله با اقدامات آمریکا در ارتباط با بیوتروریسم، الزام دولت به پیگیری نقش آمریکا در کشتار مردم بی‌گناه یمن از طریق پشتیبانی نظامی رجیستری و اطلاعاتی به رهبری سعودی، الزام دولت به پیگیری افشای نقش بازدارنده آمریکا در انتقال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به جمعیت هلال‌احمر ایران برای سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان است.

جمالی ادامه داد: الزام دولت به پیگیری و اعلام عمومی موارد نقض معاهدات بین‌المللی توسط آمریکا، الزام دولت به پیگیری اقدامات بحران‌ساز آمریکا علیه ایران در طول چهار دهه اخیر و پیگیری آن در محاکم حقوقی بین‌المللی، الزام دولت به پیگیری و نقش آمریکا در شکل‌گیری و توسعه و پشتیبانی از داعش و انتقال فرماندهانش از سوریه به عراق و افغانستان از دیگر طرح‌ها است.

این طرح‌ها با حضور کارشناسانی از وزارتخانه‌های خارجه، دفاع، بانک مرکزی، سپاه و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیته‌های دفاعی و سیاست خارجی ارجاع شد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها