اصولی: از ورزشکاران مستعد در مناطق محروم حمایت می‌کنیم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: مجموعه مدیریت شهری موتور محرک ورزش مشهد و استان است.

اصولی: از ورزشکاران مستعد در مناطق محروم حمایت می‌کنیم

به گزارش مشهد فوری ، احسان اصولی در مراسم اختتامیه مسابقات جام رمضان که در ساختمان تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار به عنوان منتخبین مردم در شورای شهر ، یکی از وعده‌های داده شده، نشاط اجتماعی بود. در سال ۹۶ عنوان شد تلاش خواهیم‌کرد راهبرد نشاط‌افزایی را با محوریت توجه به ورزش دنبال ‌کنیم. با افتخار می‌گویم که این راهبرد در بخش‌های مختلف ورزش تحقق پیدا کرده و توانستیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم که شاهدان این مسئله خود ورزشکاران هستند. بارها به ما گفته شد که مجموعه مدیریت شهری باید بر اساس قوانین و مقررات تصویب‌شده، ورزش همگانی را توسعه دهد.

وی یادآور شد: برخی از افراد سطح ورزش همگانی را در حد ورزش صبح‌گاهی می‌دانند و تعریفشان از ورزش همگانی محدود است. تصور می‌شد که هرگاه شهرداری می‌خواست به امر ورزش ورود کند، به ورزش همگانی روی می‌آورد. این رویکرد دچار تغییر کامل شد که نمونه بارز آن مسابقات جام رمضان بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و احتماعی شورای شهر مشهد بیان کرد: همگانی کردن مسابقات در سطح جامعه شهری مشهد بسیار حائز اهمیت است. حضور مردم منتج به تقویت ورزش همگانی یا همگانی کردن ورزش قهرمانی خواهدشد. خوشبختانه نتایج بسیار خوبی هم در حال ظهور است.

اصولی خاطر نشان کرد: هیچ‌گاه توجه به ورزش به این میزان نبوده و این موضوع به تایید اهل فن در این حوزه رسیده است‌. در گام بعدی توجه به استعدادیابی، پرورش استعدادها و تیم های پایه به خصوص تیم‌هایی که در مناطق محروم هستند در دستور کار قرار دارد. د‌ر پرورش استعداهای ورزشی با توجه اعتباری که در شورا به آن اختصاص خواهیم داد، وعده می‌دهم که در قالب آکادمی‌ها، مدارس و مراکز استعدادیابی به خصوص در مناطق کم‌ برخوردار با حمایت مجموعه مدیریت شهری ذخیره‌ای برای آینده ورزش و تربی‌بدنی استان فراهم شود.

وی گفت: در حوزه بانوان معتقدیم هر قدر به ورزش بانوان توجه شود علاوه بر تندرستی، آثار اجتماعی مناسبی نیز در بین بانوان بروز می‌کند. پس از آن هم قهرمانی و مدال‌آوری توسط بانوان به جهت اینکه بنیاد خانواده در محور زنان شکل می‌گیرد، تاثیر خود را بر آقایان و نسل‌های آینده هم خواهدگذاشت، لذا توجه به ورزش بانوان از چندین منظر برای ما اهمیت دارد. در چارچوب قوانین تعریف‌شده حمایت خود را از ورزش بانوان انجام خواهیم داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اقدامات خوبی در بخش ورزش کارکنان صورت گرفته‌است. دیروز میزبان تیم والیبال ساحلی شهرداری مشهد که در رقابت‌های انتخابی المپیک در اسپانیا مقام نائب قهرمانی را کسب کردند، بودیم و تجلیلی از آن‌ها صورت گرفت. اگر سازمان شهرداری، کارکنان باانگیزه و ورزشکار داشته باشد، کیفیت کارش افزایش می‌یاید. ضمن اینکه اگر سازمان شهرداری بتواند در این حوزه‌ها نتایج خوبی کسب کند، این افتخارآفرینی به سطح ملی هم تعمیم داده می‌شود.

اصولی عنوان کرد: تحول بزرگی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی داشتیم. ۶۰ درصد افزایش اعتبارات نسبت به سال گذشته داشتیم. پروژه‌های نیمه تمام را که نیاز به بودجه مالی داشت، سعی می‌کنیم با تزریق اعتبارات لازم تکمیل کنیم. باید زیرساخت‌های ورزشی برای ورزشکاران چه در بخش همگانی و چه در بخش حرفه‌ای فراهم شود. باید شرایطی را مهیا کنیم تا علاوه بر زیرساخت‌های عمرانی، امکانات لازم در فضاهای عمومی مثل پارک‌ها نیز فراهم شود. ساخت زمین و فضاهای ورزشی ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است. مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر اسلامی شهر مشهد موتور محرک ورزش مشهد و استان است و توانسته در این حوزه نقش کلیدی ایفا کند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها