واکنش علی مطهری به پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا: صداوسیما نباید درخواست پمپئو برای گفتگو را رد کند

علی مطهری گفت: مصاحبه با پمپئو یک فرصت خوبی برای خود صداوسیما است که این کار را البته باید در هماهنگی با وزارت خارجه انجام دهد چون انتخاب مصاحبه کننده مهم است.

واکنش علی مطهری به پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا: صداوسیما نباید درخواست پمپئو برای گفتگو را رد کند

بخش های خبری صداوسیما خیلی تلاش دارند که از خود یک چهره حرفه ای نشان دهند، به همین خاطر معمولا سوژه های بی خطری را پیدا می کنند و در پیگیری آن موضوعات زمین و آسمان را به هم می دوزد تا ثابت کنند در کار اطلاع رسانی در داخل و خارج کشور رقیب ندارند.

حالا وزیر خارجه آمریکا صحبتی کرده که نوع واکنش صداوسیما به آن، می تواند معیار خوبی برای سنجش حرفه ای بودن بخش های خبری صداوسیما باشد.

علی مطهری معتقد است پیشنهاد پمپئو برای گفتگو با تلویزیون ایران یک فرصت است اما باید مصاحبه کننده کسی باشد که او را به چالش بشکد.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با علی مطهری را در ادامه بخوانید.

*****

*آقای پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا گفته « اگر تلویزیون ایران دعوتم کند می‌پذیرم»، آقای ظریف هم وقتی به آمریکا می رود با شبکه ها و رسانه های مختلف این کشور صحبت می کند، با توجه به اینکه آقای کامران نجف زاده خبرنگار اعزامی صداوسیما در نیویورک است، به نظر شما تلویزیون ایران چه واکنشی باید به این صحبت آقای پمپئو نشان دهد؟

-اگر یک خبرنگاری باشد که بتواند آقای پمپئو را به چالش بکشد و مصاحبه ساده ای برای وزیر خارجه آمریکا نشود، می تواند مفید باشد.

*ما چنین خبرنگاری که اشراف کاملی بر مباحث داشته باشد در صداوسیما داریم یا همان آقای کامران نجف زاده در نیویورک می تواند این کار را انجام دهد؟

-حالا شاید نیاز نباشد که خبرنگار حرفه ای باشد بلکه فردی مسلط به مسائل فی مابین ایران و آمریکا می تواند این مصاحبه را انجام دهد. در واقع مصاحبه کننده کسی باشد که ضمن طرح سئوال، بتواند پاسخ حرف های پمپئو را هم بدهد و او را به چالش بکشد. این اتفاق می تواند مفید باشد.

*شما به عنوان کسی که زمانی نماینده قوه مقننه در شورای نظارت بر صداوسیما بودید، به رسانه ملی این توصیه را می کنید که مصاحبه با آقای پمپئو را فرصت بداند؟

-بله، به نظرم فرصت خوبی است اما عرض کردم مصاحبه نباید یک طرفه باشد، به طوری که پمپئو حرفش را بزند و برود. مصاحبه‌کننده باید کاملا مسلط مسائل را مطرح کند که ضعف منطق آمریکا آشکار شود. چنین اتفاقی منطق ایران را به درستی به دنیا نشان می دهد.

*پس شما این پیشنهاد آقای پمپئو را قابل بررسی می دانید و معتقدید صداوسیما نباید در گام اول ردش کند؟

-بله.

*صداوسیما در برنامه های مختلف وقتی دیپلمات های ایران از مذاکرات برجام برگشتند آنها را به چالش کشید، آیا گفتگو با پمپئو نمی تواند آزمونی برای صداوسیما باشد؟

-بله، یک فرصت خوبی برای خود صداوسیما است که این کار را البته در هماهنگی با وزارت خارجه انجام دهد چون انتخاب مصاحبه کننده مهم است. در واقع مصاحبه باید شکل مناظره پیدا کند.

*به نظرتان چه فایده ای خواهد داشت اگر مناظره تلویزیون ایران با پمپئو به نفع ما تمام شود؟

-چون در مجموع منطق ایران قوی تر است این اقدام می تواند منطق ایران را به دنیا نشان دهد و به نفع دیپلماسی ما خواهد بود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • یدی
    0

    دزدان خیانت کار مملکت

    نظرات شما -
    • آینده نگر
      0

      با چه افراد و چه افکار تندروی روبه رو هستیم!!!! چرا فقط حرف ، حرف شما باشه؟؟ باید ببینین نظر عموم مردم چیه چرا قبول نمکنین که جامعه فقط زندگی با آرامش میخواد نه شیپور لج و تندروی.....

  • حمید
    0

    دوباره این مطهری فضولی کرد اخه به تو چه

  • محمد
    0

    علی مطهری مشکل اساسی داره چرا صلاحیت وطن فروشان و ضد ولایت فقیه ها تایید میشه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      چی میگه برای خودت

  • حمید
    0

    وقتی رهبرمان میگوید ما با امریکا مذاکره نمی کنیم تو کوچکتر از ان هستی رو نظر رهبر نظر بدی

    نظرات شما -
    • ش ج
      0

      تو فرق مصاحبه و مذاکره رو نمی دونی هنوز؟

    • حمید
      0

      تو هنوز نیت مطهری که همان سازش با امریکا است را نفهمیدی

    • کاربر ناشناس
      0

      خداوندماراازتندروهاوافرادلجوج وبی عقل نجات دهد.

  • یوسف
    0

    چطور نمایندگان ایران با هرکس که بخواهند در امریکا مصاحبه می کنن حتی علیه دولت امریکا. ولی ما می ترسیم که با دولتمردان امریکا مصاحبه و انرا پخش کنیم. قضاوت را هم بر عهده مردم بذارید. به نظر شما منطق چه کسی قوی تر است انکه ار مصاحبه می ترسد و یا انکه مصاحبه می کند. ضمنا مصاحبه با مذاکره فرق دارد .اگه چه عدم مذاکره هم هیچ منطق قوی پشت ان نیست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای مطهری یک سیاستمداربزرگ در ایران است چون به استقبال جنگ نمی رود شماقبولش ندارین به نظرتان چهل سال اشتباه کافی نیست

    • حیدری ام
      0

      چهل سال اشتباه؟ اگه اشتباه بود که الآن بلعیده شده بودیم، بااین همه خائن که تو کشور داریم، ضمنا آمریکایی ها. امروز نیاز شدید دارند حتی با یک فرد معمولی ما رودرروی هم صحبت کنند تا قبح مذاکره را بشکنند وحرف رهبری عزیز انقلاب را بلا اثر نشان دهند، آنها مثل یک مریض شدیدا به یک گفتگو با ایران نیاز دارند حتی اگه شده باشه عمداً خود را به باخت بزنند. وآقای مطهری با توجه به شناخت این حرف را میزند وهدفش مقابله با فرمایش حضرت آقا ست. پس باید گفت لعنت بر تو و پیشنهاد تو وهمفکران تو مطهری خبیث

  • علی
    0

    برداشت اشتباه از صحبت آقای مطهری نشود؟ اگر مصاحبه تخصصی با این شخص انجام بشود آمریکایی ها بیشتر به چالش کشیده خواهند شد و حقانیت ایران با زبان دشمنان هویدا و برای جهانیان اثبات میگردد، بهترین فرصت برای رسوایی شان با اقرار خودشان رقم خواهد خورد

  • کدخدا
    0

    به نظرم فرستی طلاییست که این خبیث را مصاحبه کننده ما به چالش بکشد ایرانیها دراین کار تبهور دارند

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      والا این رو همه میدونن که امریکا چه انگلی‌ست که به جان مردم دنیا افتاده...بنظر من مصاحبه کردن با مسئولین دزد و شهرداران حق حساب بگیر که هم اکنون در دادگاهها جرمشان ثابت شده، بهتر جواب میده تا اون مرتیکه‌ی اجنبی....

  • عای
    0

    سوال آیا دشمن باوضعیت فعلی خیر خواه ماست آیا دشمن در مصاحبه چه چیز جدید میخواهد بگوید که برای ما وجهان تازگی وکارگشائی داشته باشد آیا آنکه خنجر از پشت برای ما آماده ومنتظر فرصت به ما ضربه بزند درست است اورا قاتل بلقوه بدانیم آیا رفیق بلتون مانند اونیست آیا رفیق نتانیاهو از بهتر است آیا اگر بدانیم کار بیهوده است انجام اون مفید است و...........دیگر

  • بهروز
    0

    باز صدا و سیما بی پول شده با نظر جناب مطهری تو فکر رفته که اگه یه مصاحبه با اعلام قبلی با وزیر امور خارجه بزاره ،چقدر میتونه آگهی پخش کنه و چه پولی هم از پخش آگهی‌ها به جیب بزنه...واقعا خنده‌داره..احتمالا پخش آگهی‌های قبل ، وسط و انتهای مصاحبه از خودِ مصاحبه بیشتره...این دولت آمریکا ارزش حتی یک دقیقه اتلاف وقت برای مصاحبه رو هم نداره...مشکل اقتصادی ما آمریکا نیست ...مشکل ما پیدا کردن سرمنشاء پولهای خرج شده و سرمایه‌های عظیم و به غارت رفته شده و بلوکه‌شده‌ی ملت بدبخت ما در پروژه‌های بعنوان مثال باستی‌هیلز ، هست که روزگارمون این شده..

  • حسین
    0

    آقای علی مطهری نمی تواند درست صبحت کند.حالانظر می ده؟

  • ع.ف
    0

    آقای خبرگزاریها میشه لطف کنید--- (( با پخش کردن اخبار بعضی از این افراد خودفروخته و معلوم الحال و گذاشتن عکسشون )))---حال مردم رو خراب نکنید. اصلا اظهار نظر افرادی مثل مطهری چه ارزشی برای حل مشکلات جامعه و مردم داره. ازاین افراد بدتر کسایی هستند که به همچین افرادی رای میدن. اینها خائنان به ملت و کشورند والسلام.

  • مصطفی عظیمی
    0

    از فحوای کلام وزیر خارجه آمریکا معلومه که قصد مصاحبه دارد نه مناظره .بر فرض محال که مصاحبه و مناظره صورت بگیرد مثلا چی آید ما میشود .اونا که اصلا منطق و گفتگو را متوجه نمیشن .منطق اونا زور وقدرت و سلطه گری است.مذاکره را برای مذاکره میخوان .شما که این همه رهبر عزیز فرمودن گوش نکردین .زبان مذاکره و مصاحبه را که بلد نیستین .برای یک بار هم که شده حرف رهبری را گوش کنید .چرا اینقدر اصرار دارید که با رهبر زاویه داشته باشید .

  • امیریان
    0

    جناب مطهری توخودت چالش بزرگ نطام و مملکت هستی اگر معظل زاویه تو با خواست ملت حل شود نیازی به فرصت مناظره با امریکایی ها نداریم

  • ضدجنگ
    0

    من بامطهری موافقم

  • کاربر ناشناس
    0

    صداو سیمای ما و رسانه های ما خیلی وقته تریبون دست نماینده های خائن امریکا تو ایران دادند . کدوم کشور دیدید اینقدر دشمنش تو کشور نماینده و سخنگو داشته باشه ؟شما لطفا دیگه هیس !

  • عباس سلطانی
    0

    آقای مطهری اگر اسم فامیلتان چیز دیگری بود من راحتتر میتوانستم گفتاری که لیاقت آنرا دارید به شمابگویم زیرا نگران روح بلند آن شهید سرافراز اسلام هستم که شما بناحق از اسم ایشان سواستفاده مکنید ومی ترسم آزرده گردد ،میگویند جامانده آتش خاکستر است انشاالله بادببردت توبا شیطان میخواهید مصاحبه کنی وآنرا محکوم کنی او که در محضر حضرت حق محکوم هست پس تو میخواهی ملت را سر کار بگذاری و یک خود شیرینی هم برای ضدانقلاب کرده باشی،وبا این لوس بازی میخواهی مخالفت خودت را با رهبری ابراز کنی دعا کن که خداوند متعال نانی از طرف ابوی به شما رساند در غیر اینصورت آفتابه داری هم برات زیاد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها