اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ به کاندیدای واحد می‌رسند/راهبرد اصلاحات "حضور" در صحنه سیاسی است

اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ به کاندیدای واحد می‌رسند/راهبرد اصلاحات "حضور" در صحنه سیاسی است

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: در این انتخابات به کاندیدای واحد می‌رسیم، جریان اصلاحات در ۴ سال گذشته حمایت خود را از دولت نشان داد و در انتخابات پیش رو نیز هدف ما به میدان آمدن با یک کاندیدا است.

محمدرضا عارف عصر امروز در همایش "امید، وحدت، رحمت" که با هدف افتتاحیه فعالیت‌های سیاسی اصلاح طلبان برای انتخابات 96 در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد رمز پیروزی انقلاب اسلامی را وحدت دانست و اظهار داشت: مهمترین کلید واژه‌ای که امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند "وحدت کلمه" است.

وی با بیان اینکه وحدت، جایگاه ویژه‌ای را برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده و این انقلاب را از سایر انقلاب‌های جهان متمایز ساخته است، افزود: مبانی نظری روشنی در زمینه دست‌یابی به اهداف انقلاب اسلامی به وسیله وحدت وجود دارد و امروز نیز امت اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تکیه بر همین شعار کلیدی و اساسی انقلاب اسلامی، مشکلات جهان اسلام و بحران ناخواسته‌ای که امروز نتیجه آن برادرکشی است را برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: برای اینکه توانیم نقش اساسی خود را در کاهش بحران امت مسلمان به نمایش بگذاریم باید وحدت درونی ایجاد کرد، ما نیز در جبهه اصلاحات باید این وحدت را درون تشکیلات خود ایجاد کنیم.

عارف با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام راحل حوزه و دانشگاه را دو بال اصلی انقلاب اسلامی تلقی می‌کردند و براساس منویات ایشان به نتیجه رسیدن انقلاب در گرو وحدت این دو بال است.

وی درباره فعالیت‌های بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد: جبهه اصلاحات شامل تشکل‌های سیاسی مختلف است اما خلا یک اتاق فکر یا نهاد غیرحزبی در این جریان، سبب شد تا به دنبال کار کردن روی کاربردها باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به شکل‌گیری بنیاد باران بعد از پایان دولت اصلاحات بیان کرد: هدف از ایجاد این بنیاد جمع‌آوری دستاوردهای دوران اصلاحات بود، همچنین ما به دنبال استفاده از توانمندی‌های مدیران ارشد بودیم.

وی افزود: بنیاد امید ایرانیان به نوعی مکمل اتاق فکر قبلی بود، البته در اساسنامه هر دو بنیاد پیش‌بینی شده بود که فعالیت حزبی وجود نداشته باشد و هدف هر دو بنیاد خدمت به کشور و جریان اصلاحات بود.

عارف با بیان اینکه شعار اصلی ما اخلاق، عقلانیت و خرد جمعی است، گفت: در این مسیر حرکات خوبی را دنبال کردیم و توجه ما به کادرسازی و استفاده از نیروهای جوان بود، موضوعی که در دوران اصلاحات نتوانستیم آن را انجام دهیم.

وی با اشاره به بحران‌های موجود تصریح کرد: در دهه‌های آینده مهمترین بحران، موضوع آب است که اکنون نیز این بحران احساس می‌شود، باید جدی‌تر از گذشته این بحران را پیگیری کنیم و بنیاد امید ایرانیان نیز به عنوان چالشی ملی این موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه مردم معتقد هستند که جریان اصلاحات یکی از اصیل‌ترین جریانات سیاسی کشور است، خاطرنشان کرد: در اواخر دهه 80 و ابتدای 90 با بحث‌های چالشی روبه‌رو بودیم که بخشی از شرایط 8 سال قبل نتیجه اقدامات تند و افراطی و بخشی ناشی از حاکمیت تمامیت خواه رقیب ما بود.

وی با اشاره به عملکرد جریان اصلاحات برای پایان بخشیدن به این شرایط افزود: ما راهبرد خود را به طور طبیعی حول محور "حضور" قرار دادیم، هرچند ابتدا مباحثی مانند "نمی‌گذارند" و "نمی‌شود" مطرح بود اما به این نتیجه رسیدیم که برای کسب قدرت و پیروزی باید به میدان بیاییم.

عارف ادامه داد: هدف ما حرکت آرام و گام به گام همچنین ندادن بهانه به دست رقیبی بود که همه قدرت را در دست داشت، در این راستا توجه به مطالبات مردم و همگرایی درونی جزء مهمترین اهداف ما در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به راهبردهای جریان اصلاحات برای به دست گرفتن قدرت تصریح کرد: تلاش برای حاکم کردن ارزش‌ها، تأکید بر منافع ملی، انجام برنامه‌ها و رفتارها براساس قانون، تأکید براجرایی شدن تمام فصول و اصول قانون اساسی، اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه نخریب رقیب در فعالیت‌های انتخاباتی از جمله اهدافی بود که سبب پیروزی ما در انتخابات 92 و 94 شد.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ما حفظ دستاوردهای دو انتخابات قبلی است بنابراین تلاش برای مشارکت مردم، همگرایی در جریان اصلاحات، حفظ انسجام و پرهیز از اختلاف، فرماندهی و مدیریت واحد و جلوگیری از سهم خواهی از جمله راهبردهای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 96 خاطرنشان کرد: در این انتخابات به کاندیدای واحد می‌رسیم، جریان اصلاحات در 4 سال گذشته حمایت خود را از دولت نشان داد و در انتخابات پیش رو نیز هدف ما به میدان امدن با یک کاندیدا است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها