انتقاد آیت‌الله جنتی از دو نرخی بودن ارز / اصلاح قانون انتخابات ضرورت دارد

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون انتخابات، خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس گفت: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.

انتقاد آیت‌الله جنتی از دو نرخی بودن ارز / اصلاح قانون انتخابات ضرورت دارد

روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه ۲۴ تیر) با آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دیدار کردند.آیت‌الله جنتی طی سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت به فرمایش امام راحل مبنی براینکه مجلس در رأس امور است اشاره کرد و خطاب به روسای کمیسیون‌های مجلس گفت: باتوجه به این فرمایش امام خمینی (ره) وظیفه در رأس امور بودن چیست؟ شما غیر از قانونگذاری که باید قوانین مفید به حال نظام و مملکت تصویب کنید، وظیفه دیگری هم دارید. .

وی در همین زمینه ادامه داد: مجلس باید در کنار قانونگذاری بر امور اجرایی نیز نظارت داشته باشد؛ مردم نیز این انتظار را از شما نمایندگان دارند.

دبیر شورای نگهبان با انتقاد از بعضی مفاسد اقتصادی، اداری، سیاسی و رکود اقتصادی تاکید کرد: مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که به امور اجرایی نظارت داشته باشند؛ چراکه وظیفه شما فقط قانونگذاری نیست بلکه نظارت هم جزئی از وظایف نمایندگان مجلس است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود به بحث رای اعتماد مجلس به وزرا اشاره و خاطرنشان کرد: همانطور که وزرا از مجلس رای اعتماد می‌گیرند، باید نسبت به مجلس پاسخگو هم باشند.وی خطاب به نمایندگان مجلس با بیان اینکه تلاش کنید تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کنید، گفت: هرچند مشکلاتی وجود دارد، اما این مشکلات غیرقابل حل نیست بنابراین باید برای رفع آن‌ها راه‌حل پیدا کنید.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: قانون‌های سرنوشت‌ساز مثل قانون انتخابات را در اولویت کار خود قرار دهید.آیت‌الله جنتی با اشاره به مشکلات قانون انتخابات بر ضرورت اصلاح این مشکلات تاکید کرد و گفت: باید برای این موضوع چاره‌اندیشی شود؛ چراکه موجب اتلاف وقت و سرمایه می‌شود.

دبیر شورای نگهبان در پایان از دو نرخی بودن ارز انتقاد و این موضوع را موجب بروز فساد اقتصادی دانسته و بر لزوم اصلاح این امر تاکید کرد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان انجام شد، روسای کمیسیون‌ها مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضوعاتی همچون قانون انتخابات، بحث بررسی صلاحیت‌ها، دو نرخی بودن ارز و فرایندهای قانونگذاری نکاتی را مطرح کردند.

2323

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    چند نرخی بودن ارز از اوائل انقلاب تا کنون ضربات مهلکی بر اقتصاد کشور زده و ایجاد رانت و فساد کرده است اما اینکه چرا اراده ای برای حذف آن نیست جای سئوال است شاید کسی زورش به رانت خواران نرسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها