خبر فوری بررسی می‌کند؛

تاثیر تحریم‌ها بر ورود و خروج وزیر امور خارجه کشورمان به سازمان ملل/ ظریف دیگر نمی‌تواند وارد نیویورک شود؟

طبق گزارش واشنگتن پست، اکنون اندیشکده‌ها و خبرنگاران برای مصاحبه با ظریف باید خود به محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل بیایند و حضور وزیر امور خارجه ایران در جمع مردمی و دانشجویی آمریکایی‌ها فعلا میسر نیست.

تاثیر تحریم‌ها بر ورود و خروج وزیر امور خارجه کشورمان به سازمان ملل/ ظریف دیگر نمی‌تواند وارد نیویورک شود؟

به گزارش خبر فوری ، با تحریم جدید آمریکا علیه وزیر امور خارجه کشورمان، محمد جواد ظریف ، بسیاری به این مساله پرداخته‌اند که جواد ظریف چگونه می‌تواند به آمریکا و نیویورک سفر کند؟

پیش از این، رسانه‌ها شک داشتند که آیا تحریم ظریف بر سفر او به ایالات متحده تاثیر می گذارد یا نه. ظریف در دوره ای که هنوز سفیر ایران در سازمان ملل بود و حتی در دوران وزارتش(پیش از تحریم‌های فوق الذکر) امکان سفر به شهر نیویورک را داشت، اما در برخی شرایط نمی‌توانست مانند دوران دانشجویی‌اش در دهه 70 به دیگر نقاط آمریکا برود.

با این حال، تحریم اخیر به خوبی نشان داد که محدودیتهای رفت و آمد ظریف از این هم سخت تر می‌شود. با توجه به این تحریمها، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در نشستهای سازمان ملل چگونه باید به آمریکا و مقر این سازمان در شهر نیویورک برود؟

وزیر امور خارجه آمریکا، مایک پومپئو گفته است که برای سفر ظریف و هیأت همراه او جهت حضور در نیویورک ویزای موقت صادر کرده اما تحرکات و حوزه قابل تردد ایشان بسیار محدود شده است.

بر اساس اعلام پومپئو، وزیر امور خارجه کشورمان تنها در حدود 6 بلوک می‌تواند در نیویورک رفت و آمد کند و بنابراین، او قادر نیست بیرون مقر سازمان ملل و در فضای عمومی و یا دانشگاههای نیویورک حضور داشته باشد.

پومپو در یک مصاحبه تلفنی گفته که محمد جواد ظریف و هیأت همراه او علاوه بر سفر بین مقر سازمان ملل متحد و اماکن دیپلماتیک ایران در شش بلوک، اجازه حضور در محل اقامت سفیر ایران در نزدیکی مقر سازمان ملل را هم دارند. وی گفته: دیپلمات های آمریکایی در اطراف تهران ترددی ندارند، بنابراین هیچ دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی آزادانه در اطراف شهر نیویورک سفر کنند. این رفتار کاملا مناسب است که ما به وزیر امور خارجه ظریف و هیأت او تمام حقوقی که تحت توافق سازمان ملل متحد دارند را اعطا کنیم، اما نه چیزی بیش از آن.

طبق گزارش واشنگتن پست این منع رفت و آمد مشکلاتی را برای ظریف و همراهانش ایجاد می‌کند. ظریف در اکثر سفرهایش به آمریکا معمولا در چند اندیشکده و شبکه خبری آمریکایی حاضر شده و علیه آمریکایی ها دست به افشاگری می‌زد. پومپئو با علم به این نکته از اینکه ظریف از فضای رسانه ای آمریکا علیه دولت این کشور استفاده می‌کند انتقاد کرد و بعید نیست محدودیت اخیر هم مربوط به همین موضوع باشد.

طبق گزارش واشنگتن پست، اکنون اندیشکده ها و خبرنگاران برای مصاحبه با ظریف باید خود به محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل بیایند و حضور وزیر امور خارجه ایران در جمع مردمی و دانشجویی آمریکایی ها فعلا میسر نیست.

همچنین، احتمالا او پس از پایان ماموریت خود در نیویورک باید مستقیما از مقر سازمان ملل به سمت فرودگاه رفته و به ایران بازگردد.

قابل ذکر است که دکتر ظریف اکنون برای شرکت در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی ملل متحد و جلسه سطح بالای وزیران در مورد اهداف توسعه پایدار برای مسائلی که شامل تنازع، گرسنگی، برابری جنسیتی و تغییرات اقلیمی است، در نیویورک حضور دارد. یک روز قبل از ورود او به ایالات متحده، ویزای او در سفارت ایالات متحده در برن سوئیس صادر شد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • دلسرد
    0

    بسیارعالی ...... مقامات ایران عاشق آمریکا گردی هستن آق جوادتوباشی کُری نخونی .... به بهانه نشست سازمان ملل یه سیاحتی هم بکنی ...دلمون خنک شد

  • سامان
    0

    عزت بی نظیر به پاسپورت ایرانی !!!! نتیجه ۶سال پاچه خواری دولت بی تدبیر

  • Reza fathi
    0

    آیا ظریف نمیخواهد بفهمد این تنها غرور و غزل او نیست که نابود شده (البته آگه قبل هم وجود داشته باشه؟؟؟) بله غرور و عزت یک ایران رو نابود کرده آگه این اقدام رو بی پاسخ بیاره و به ایران بر نگرده

  • جعفر
    0

    انچه عوض داره گلایه نداره.ایا نمایندگان دولت امریکا قادر هستند در تهران علیه حکومت ایران سخنرانی کنند.یک سوزن به خودتون بزنید و یک جوالدوز به دیگری

  • پرویز قادری
    0

    زن وشوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند

  • sk
    0

    به ظریف بگویید امضائ کری در برجام را نشان دولت مردان جدید آمریکا بدهد حتما برایش کاری می کنند .

  • sk
    0

    ظریف می تواند سند fatf را بصورت کامل امضاء شده ببرد آمریکا و تقدیم کند و ویزای مادام العمر بگیرد .

  • اهانت
    0

    اصلا آقای ظریف بایستی آمریکا و ترامپ را بوی کات کنه...اصلا به آمریکا نباید میرفت..آمریکا که شما را قبول نداره و هر روز شما را تروریست و آدمکش صدا میکنه چرا باهاشون رفت و آمد دارید..چرا بایستی از آمریکا هیچ درخواست و مطالباتی داشته باشی. شما آمریکا را بایستی تحریم مطلق کنید . خودتون و ذلیل دیگران نکنید.. چرا بایستی خواهش و تمنا بکنید..انقلابی باشید..غیرت ایرانی بولتون را بهشون‌نشان بدین..پاسپورت شما آیاتی هست و شما مهر شیطان بزرگ آمریکا را تو پاسپورتشان میزنید..؟؟

  • صادق
    0

    خودخواسته راتدبیرنیست.بی ارزشی پاسپورت ایران درسایرکشورهاوبی ارزشی پولمان اگرخوب دقت کنیم هیچ ربطی به روحانی وظریف ندارد.هرکسی هم جزاینها سرکارمی آمدوۻع بهترازاین نمی شد شایدبدترمی شدولی یقین دارم که بهترنمی شد ونمی شود. ریشه رابایدبررسی کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها