با حضور معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور:

خط توليد آزمايشي محصول 301 افتتاح شد

خط توليد آزمايشي محصول پژو 301 با عمق داخلي سازي بيش از 60 درصد با حضور معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به بهره برداري رسيد.

خط توليد آزمايشي محصول 301 افتتاح شد

به گزارش ايكوپرس، پس از ترك بازار ايران توسط شركاي خارجي، گروه صنعتي ايران خودرو عزم خود را جزم كرد تا با تقويت زنجيره ارزش توليد، محصول پژو 301 را به صورت مستقل و بدون حضور شريك خارجي به توليد برساند.

با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و سرمايه گذاري كه در شركت هاي قطعه سازي صورت گرفته، محصول 301 درحال آماده سازي براي توليد انبوه بوده و‌ اين آمادگي وجود دارد تا با سطح داخلي سازي بالاتر از 60 درصد توليد و روانه بازار شود. اين ميزان به مرور زمان افزايش يافته و بخش زيادي از توليد اين محصول به صورت خودكفا شده توليد خواهد شد.

برنامه ريزي و هدف ايران خودرو در 5 سال نخست، توليد 400 هزار دستگاه از اين محصول است. محصول 301 در قالب 3 تيپ و واريانت شامل دو واريانت با گيربكس دستي و موتور EC5 و يك تيپ و نوع با گيربكس اتوماتيك و موتور EC5 به توليد خواهد رسيد

خط توليد بدنه محصول 301 مجهز به آخرين تكنولوژي روز به بهره برداري رسيد

همچنین خط توليد بدنه محصول 301 با ظرفيت اسمي 20 دستگاه در ساعت و سالانه 100 هزار دستگاه، كه براي نخستين بار در صنعت خودرو كشور و خاورميانه از تكنولوژي جوشكاري ليزر وCMT بهره مي برد در شركت ايران خودرو به بهره برداري رسيد.

خط تولید بدنه مجهز، به روز و چندمنظوره در ایران خودرو که علاوه بر بدنه 301 قابلیت تولید هم زمان سایر محصولات ایران خودرو را نیز دارد، شامل 200 جيگ، 230 گان دستي و 24 ربات است كه قطعات بدنه محصولات با استفاده از اين تجهيزات توليد مي شود.

فرآيند نصب تجهيزات اين سالن بدنه سازي از اواخر سال 95 آغاز شده و نخستين بدنه در بهمن ماه سال 96 به توليد رسيده و تاكنون بيش از 70 بدنه در قالب فازهاي مختلف پروژه توليد 301 توليد شده است. بيش از 38 ميليون يورو برای سرمايه گذاري در راه اندازي اين خط توليد صرف شده است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها