سیاست دوگانه خودو سازان در بود و نبود تحریم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با انتقاد از سیاست دوگانه خودروساران در بود و نبود تحریم ها گفت:صنعت خودورسازی باید هویت مشخصی داشته باشد.

سیاست دوگانه خودو سازان در بود و نبود تحریم

سورنا ستاری امروز در حاشیه مراسم آغاز تولید آزمایشی خودرو پژو 301 اظهار داشت: بعد از خروج پژو از این باند اتفاقات خوبی در صنعت خودرو افتاده که یکی از آنها تولید پژو 301 است و در آینده نزدیک شاهد ورود این خودرو به بازار خواهیم بود.

وی ادامه داد: تولید پژو 301 با داخلی‌سازی 60 درصدی آغاز شده که به مرز 80 درصد خواهد رسید.

ستاری با انتقاد از برخی رویکردهای خودروسازان در شرایط غیرتحریمی، اظهار داشت: نمی‌شود زمانی که در تحریم هستیم، به دنبال چینی‌ها برویم و وقتی تحریم‌ها برداشته شد، دنبال اروپایی‌ها باشیم بلکه صنعت خودرو باید هویت مشخصی داشته باشد که هم اکنون این صنعت به سمت برخورداری از یک هویت مستقل در حال حرکت است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر توان بالای صنعت قطعه‌سازی ایران گفت: اتفاقات خوبی در صنعت خودرو و قطعه‌سازی در حال انجام است که شاید نمی‌توان در شرایط فعلی آنها را بیان کرد.

به گفته وی، در حال حاضر خودروسازان روی طراحی و تولید داخل به ویژه طراحی پلت‌فرم داخلی فعال هستند و در آینده نزدیک می‌توانیم به مرحله‌ای برسیم که مردم از این صنعت راضی باشند.

ستاری تصریح کرد: تا زمانی که به فکر واردات پلت‌فرم باشیم و مونتاژکار خودرو باشیم نمی‌توان اسم این کار را صنعت گذاشت، بلکه فقط کارخانه‌دار خواهیم بود.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها