جمع آوری انشعابات 2000 دستگاه ماینر توسط برق تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع‌آوری انشعابات حدود دو هزار دستگاه ماینر توسط برق تبریز خبر داد.

جمع آوری انشعابات 2000 دستگاه ماینر توسط برق تبریز

عادل کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی تشریح کرد: استفاده از انشعابات غیر مجاز توسط دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان ۶/۰ درصد و افت ولتاژ برای مشترکین واقعی می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های ماینر (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتاً با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند.

وی ادامه داد: مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه کرده است.

کاظمی ادامه داد: در راستای جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیر مجاز، دفتر حقوقی این شرکت پس از هماهنگی و تعامل با دادستان مرکز استان، موفق به اخذ دستور قضائی مبنی بر جمع آوری برق‌های غیر مجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال با همکاری پلیس فتای استان شده است.

وی خاطر نشان شد: اخیراً در مناطق شهرک صنعتی شهید مدنی، باغ معروف، کجوار، جاده اهر و… تعداد زیادی از دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها