وجود ۹ هزار ایثارگر قطع نخاع و 70 درصد در کشور

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از وجود 3 میلیون و 400 هزار ایثارگر در کل کشور خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 9 هزار نفر ایثارگر قطع نخاعی هستند.

وجود ۹ هزار ایثارگر قطع نخاع و 70 درصد در کشور

به گزارش مشهد فوری ، حجت‌الاسلام سید محمدعلی شهیدی محلاتی ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان توسعه مرکز توانبخشی جانبازان قطع نخاعی امام خمینی (ره) در مشهد، اظهار داشت: همه ما باید قدردان شهیدان، آزادگان و خانواده‌های این عزیزان باشیم، ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و ایثارگران و جانبازان با از خودگذشتگی در صحنه‌های جنگ تحمیلی و چه بعد از آن توطئه‌های دشمن ان انقلاب را در نطفه خفه کردند، آنها دشمن را محبور به عقب‌نشینی کردند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در کشور 3 میلیون و 400 هزار ایثارگر وجود دارد، یادآورشد: از این تعداد 9 هزار نفر عزیزان جانباز قطع نخاعی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران به تنهایی نمی‌تواند به تمامی نیاز این عزیزان برسد، به همین سبب ما نیازمند امداد و یاری سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث ارائه خدمات به جانبازان هستیم.

شهیدی محلاتی قول مساعد در زمینه تامین تجهیزات و امکانات مناسب برای این مرکز داد و گفت: در اسرع وقت سعی می‌کنیم نسبت به تامین امکانات نو و مناسب اقدام کنیم تا تجهیزات همچون ساختمان این مرکز به روز و جدید باشد.

باید دین‌مان را به جانبازان و ایثارگران ادا کنیم

کلایی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: آیا ما دین‌مان را به ایثارگران، شهدا، آزادگان و خانواده‌های‌شان ادا کرده‌ایم؟ من معتقدم آنچه که باید هر لحظه مد‌نظرمان باشد این است که ما مدیونیم و ما نتوانستیم دین‌مان را به این عزیزان ادا کنیم، به همین علت همه آحاد مردم و مسؤولان باید اهتمام کنند و دین‌شان را به جامعه جانبازان و ایثارگران ادا کنند.

هزینه ۶۵ میلیارد ریالی برای ساخت مجموعه توانبخشی جانبازان و ایثارگران

معاون فنی و حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با بیان اینکه نزدیک به ۵ سال از شروع عملیات ساخت این مجموعه می‌گذرد، گفت:کلنگ ساخت این ساختمان در مجاورت ساختمان قبلی از سال ۹۳ زده شد، قرار شد، شهرداری مشهد هزینه ساخت این مجموعه را تقبل کند و امکانات و تجهیزات ساختمان از طرف وزارت بهداشت و درمان و بنیاد شهید و امور ایثارگران تامین شود که متاسفانه با وجود اتمام کار ساخت بنا تجهیزات همان تجهیزات و امکانات قدیمی است.

خلیل‌الله کاظمی افزود: این مجموعه در مساحتی نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده و دارای امکانات و فضاهایی همچون استخر‌درمانی، مجموعه استحمام، خدمات توانبخشی، داروخانه و سایر بخش‌ها برای ارائه خدمات به عزیزان جانباز و ایثارگر است.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها