سلحشوری مطرح کرد؛

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تنباکو و سیگار /مجلس به ارز دولتی کاغذ نظارت کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اختصاص ارز دولتی برای واردات تنباکو و سیگار خبر داد و گفت: با استفاده از ابزارهای نظارتی به این موضوع ورود و در صورت صحت به جد با آن برخورد خواهیم کرد.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تنباکو و سیگار /مجلس به ارز دولتی کاغذ نظارت کند

پروانه سلحشوری با انتقاد از عدم مدیریت صحیح دولت در حوزه مدیریت بحران کاغذ، تصریح کرد: متأسفانه ارز 4200 تومانی اختصاصی به کاغذ به هیچ عنوان موجب تعدیل قیمت کاغذ در بازار نشده است و متأسفانه این ارز دولتی فقط باعث ایجاد رانت و ویژه خواری عده‌ای سودجو شده است.

نماینده مردم تهران ، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی برای کاغذ فقط به عده‌ای محدود می‌رسد که به راحتی کاغذ را با قیمتی آزاد در بازار به فروش می‌‎رسانند، گفت: متأسفانه شاهد همین وضعیت در سایر کالاهای اساسی که ارز 4200 تومانی به آن‌ها تعلق می‌‎گیرد نیز هستیم.

مجلس باید از بعد نظارتی خود درباره ارز دولتی کاغذ استفاده کند

سلحشوری تأکید کرد: یکی از مسائلی که مجلس باید به طور جدی به آن ورود کند و از ابزارهای نظارتی خود در این خصوص استفاده کند، تعقیب و بررسی روند اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاها است که این پول در اختیار چه کسانی است که هیچ تأثیری بر زندگی مردم عادی ندارد.

وی درباره راه اندازی سامانه اختصاص ارز دولتی به افراد مشخص، گفت: این سامانه هم به تعدیل قیمت‌ها کمک نکرده و اصولا ماهیت چند قیمتی بودن نرخ هر کالایی قطعا موجب ایجاد فساد و رانت در بازار می‌شود.

اختصاص ارز دولتی برای واردات سیگار و تنباکو

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برخی شنیده‎‌ها حاکی از این است که ارز 4200 تومانی به واردات تنباکو و سیگار اختصاص پیدا کرده و این در حالیست که مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود دچار مشکل هستند؛ اگر چنین موردی صحت داشته باشد حتما باید با آن برخورد جدی شود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که در خصوص نا به سامانی بازار کاغذ وجود دارد، مشخص نبودن متولی اصلی است که وزارت فرهنگ و وزارت صنعت، معدن و تجارت توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند؛ البته وزارت فرهنگ متولی محتوای کتب است و خرید، واردات و تخصیص آن به مصرف کننده باید از وزارت صنعت پیگیری شود.

منبع: خانه ملت

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها