۱۶ هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: در چهار ماه امسال بالغ بر 16 هزار حلقه لاستیک در اختیار اداره حمل و نقل استان قرار گرفت و به‌زودی بین کامیون‌داران توزیع می شود.

۱۶ هزار حلقه لاستیک بین کامیون‌داران خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود

داوود شهرکی ظهر امروزدر نشست خبری، با بیان اینکه سال گذشته سال سخت اقتصادی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دشمن بخش اقتصادی کشور بود و در عین حال هجمه‌های تبلیغاتی، رسانه‌ای و فرهنگی را اجرا کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه نظارت و بازار بالغ بر 70 هزار فقره بازدید میدانی انجام شد، بیان داشت: تمام تلاشمان بر این بود که تأمین کالا را داشته باشیم و حساسیت ما بر این بود که با کمبود کالا مواجه نشویم.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه مشکل اصلی که در سال قبل در حوزه بازار شروع شد لاستیک بود، تبیین کرد: تحریم‌ها و عدم واردات بر عرضه لاستیک به جدی اثرگذار بود به گونه‌ای که تولید لاستیک در کشور کمتر از یک‌سوم نیاز بود و با کمبود شدید مواجه شدیم.

شهرکی از توزیع 18 هزار حلقه لاستیک سنگین بین کامیون‌داران استان در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و 500 حلقه لاستیک در اسفندماه سال گذشته بین کامیون‌داران توزیع شد.

جذب سهمیه 16 هزار حلقه لاستیک

وی با اشاره به سهمیه سال جاری، مطرح کرد: در چهار ماه امسال بالغ بر 16 هزار حلقه لاستیک در اختیار اداره حمل و نقل استان قرار گرفت و به‌زودی بین کامیون‌داران توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش صنعت، مطرح کرد: سال گذشته بالغ بر 130 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت و 36 میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات توسعه روستایی و عشایری جذب شد.

شهرکی با بیان اینکه برخی بخشنامه‌ها و موانع و محدودیت‌های ایجاد شده توسط کشور همسایه باعث کاهش صادرات شد و تولید را سخت کرد، بیان داشت: در بخش مرزی تا حدودی مشکلات مرتفع و یک سری اختیارات برای تسهیل امور و واردات بخش کالایی به استان داده شد.

وی از صدور 29 پروانه صنعتی با 337 میلیارد تومان سرمایه و اشتغال 627 هزار نفری خبر داد و بیان داشت: در حوزه پروانه معدنی نیز 51 پروانه صادر و بیش از سه هزار و 200 پروانه صنفی صادر شد.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی بیان داشت: طرح‌هایی که در سال 98 از محل منابع سال گذشته اعتبار گرفتند و منجر به ایجاد اشتغال شده متناسب با آن واحد تولیدی یارانه‌ای را به آن‌ها اختصاص می‌دهیم.

خبرهای خوب در بخش معدن!

شهرکی از سفر مقام عالی وزارت در سال جاری خبر داد و گفت: به زودی کنسانتره آهن و زغال سنگ در کارخانه کک طبس و در زمینه فرآوری منیزیت و سیلیس واحدهای خوبی در نهبندان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اعلام کرد: طرح‌های جدیدی با مشارکت ایدور در استان شروع خواهد شد که در مجموع پیش‌بینی می‌شود با کلیه طرح‌های در دست اقدام و پیش‌رو شاهد سرمیاه‌گذاری یک هزار میلیاردی در حوزه معدن باشیم.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در صنایع تبدیلی فولاد روند خوبی در استان داریم، اضافه کرد: با بهره‌برداری از کارخانه فولاد قاین نقش فولاد در توسعه شهرستان فراتر خواهد رفت و ظرفیت یک میلیون تنی فولاد، روزنه‌های خوبی را ایجاد خواهد کرد.

توسعه در گرو تأمین نیازها است

شهرکی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به توسعه دست یابیم باید نیازهای مرتبط با صنعت را تأمین کنیم با اشاره به تأمین آب صنایع فولاد، بیان داشت: سهم بخش صنعت از مصرف آب کمتر از سه درصد است در حالی که در قانون و عرف سهم صنعت از آب هفت درصد است، در خراسان‌جنوبی نیز سهم صنعت از آب تنها یک درصد است و اگر قرار است این را هم ندهیم پس نباید توقع تولید و پیشرفت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین سنگ ظرفیت‌های خوبی در شهرستان‌های سرایان، زیرکوه و خوسف داریم، افزود: هیچ گونه محدودیتی برای فعالان این حوزه قائل نشدیم و به دنبال برندسازی این مهم نیز هستیم که کمکی به بازار سنگ استان شود.

انجام 17 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 17 هزار مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان از واحدهای صنفی استان انجام شده، تبیین کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده دو میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که یک میلیارد تومان به شاکیان برگشت داده شد.

شهرکی با بیان اینکه در سال 96 مصرف عادی شکر در استان 670 تن بود، بیان داشت: در سال 97 شرایط بحرانی شد و در دو ماه آخر سال بالغ بر سه هزارو 400 تن شکر وارد استان و بین واحدهای صنفی و مردمی توزیع شد.

2000 تن شکر دیگر در راه استان

وی با بیان اینکه در چهار ماه امسال دو هزار و 800 تن شکر در استان جذب و دو هزار تن در ادامه مسیر نیز به استان وارد خواهد شد، تصریح کرد: قیمت هر کیلو شکر تنظیم بازار سه هزار و 800 تومان است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی از توزیع یک هزار تن گوشت منجمد در استان خبر داد و افزود: قیمت گوشت منجمد تا حدود 50 هزار تومان است و در زمینه عرضه و تقاضای بازار هیچ نگرانی نداریم.

شهرکی از توزیع 110 تن روغن مایع و 130 تن روغن جامد در سال گذشته خبر داد و با اشاره به توزیع گوشت مرغ در بازه‌های زمانی متعدد، تصریح کرد: در ایام پایانی سال و ایام منتهی به عید نوروز روزانه 100 تن گوشت مرغ بین مردم توزیع می‌شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها