سایپا ۲ سال پول بیمه ها را نداد/ سندیکای بیمه: خودمان خودروها را مقابل کارخانه بیمه می‌کنیم

سندیکای بیمه گران ضمن گلایه از عدم پرداخت تعهدات سایپا به شرکت های بیمه در ۲ سال گذشته اعلام کرد:واحدهای سیار بیمه ایران هم اکنون مقابل سایپا برای بیمه خودروهای صفر حضور دارند.

سایپا ۲ سال پول بیمه ها را نداد/ سندیکای بیمه: خودمان خودروها را مقابل کارخانه بیمه می‌کنیم

درحالی بدهی هزارمیلیاردی شرکت‌ خودروسازی سایپا به بیمه‌ها موجب توقف صدور بیمه‌نامه برای خودروهای صفر شده که بیمه مرکزی اعلام کرده است: شرکت سایپا حق بیمه را از مردم دریافت کرده، اما به حساب شرکت‌های بیمه واریز نکرده، این در حالی است که مردم در زمان بروز حادثه، خسارت خود را از شرکت‌های بیمه مطالبه می‌کنند.

رویه همکاری شرکت‌های خودروساز با بیمه‌ها در گذشته به این صورت بود که خودرویی‌ها به ازای دریافت حق بیمه از مشتری و واریز آن به حساب بیمه، بیمه‌نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را در زمان تحویل خودرو، به مشتری ارائه می‌دادند.

ولی آنطور که بیمه ای ها اعلام کرده اند از 2 سال گذشته تا کنون خودروسازی سایپا با وجود دریافت حق بیمه از مشتریان، پول بیمه را به شرکت های بیمه نداده است.

وی این موضوع مشکل جدیدی است که برای مشتریان شرکت‌های خودروسازی به‌ویژه سایپا به‌وجود آمده چراکه خودروساز با بهانه عدم صدور بیمه نامه شخص ثالث، از تحویل خودروهای صفر کیلومتر به مشتری خودداری می‌کند.

برهمین اساس، شرکت‌های بیمه که از خودروسازی سایپا طلب بسیار زیادی دارند، تصمیم گرفته‌اند تا زمانی که این طلب را دریافت نکنند، بیمه نامه‌ای هم به این خودروساز ندهند.

سندیکای بیمه گران در همین خصوص به خبرنگار تسنیم اعلام کرد: بدهی سنگین سایپا به بیمه‌ها به 2 سال قبل برمی گردد که باوجود جلسات و تفاهم نامه‌های متعدد هنوز پرداخت نشده است.

در توضیحات سندیکای بیمه گران که در اختیار قرار داده، آمده است: طفره رفتن سایپا از آئین‌نامه و مقررات بیمه ای موجب می شود که مردم ضرر کنند. ولی سندیکا به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مردم تصمیم به استقرار واحدهای سیار بیمه ایران مقابل درب کارخانه سایپا گرفت.

هم اکنون واحدهای سیار بیمه ایران که مقابل سایپا استقرار دارند می توانند نسبت به صدور بیمه نامه برای خودروهایی که آماده تحویل هستند ولی به دلیل نداشتن بیمه نامه نمی توانند از کارخانه خارج شوند، اقدام کنند.

سندیکای بیمه گران همچنین ضمن اعلام بدهی بیش از هزار میلیارد تومانی سایپا به شرکت های بیمه اعلام کرد: در صورتی که شرکت سایپا بدهی خود را به شرکت های بیمه پرداخت کند، نسبت به صدور بیمه نامه گروهی اقدام خواهیم کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها