یک مقام انگلیسی: حضور نظامی ما در منطقه در پی تنش با ایران نیست

مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که اعزام نیروهای نظامی این کشور به منطقه ربطی به تنش‌های موجود با ایران ندارد بلکه از پیش برنامه ریزی شده است.

یک مقام انگلیسی: حضور نظامی ما در منطقه در پی تنش با ایران نیست

سر جان لوریمر، مشاور ارشد وزیر دفاع انگلیس در امور منطقه غرب آسیا در گفت وگو با خبرگزاری رسمی امارات (وام) گفت: اعزام نیروهای نظامی ارتش انگلیس به خاورمیانه، پاسخ مستقیم به تنش‌های موجود با ایران در منطقه نیست.

وی که اخیراً به امارات سفر کرده است افزود: این اقدام انگلیس از پیش برنامه ریزی شده است و پاسخ مستقیم به تنش‌های موجود نیست وتداوم حضور نظامی ما نشان دهنده این مساله است.

وی با اشاره به اینکه انگلیس بیش از ۱۵۰۰ نیرو به علاوه چندین کشتی و پیشرفته‌ترین هواپیمای نظامی را در منطقه مستقر کرده است گفت: کشور ما به دنبال راه حل دیپلماتیک برای کاهش تنش است.

جان لوریمر در رابطه با کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: ما بطور روشن اعلام کردیم که پایبندی ما به برجام به پایبندی کامل ایران بستگی دارد؛ ما از این تصمیم آنها متاسف هستیم.

این مقام انگلیسی گفت که کشورش از ایران می‌خواهد که این اقدامات را متوقف کند و از مسائلی که منجر به تضعیف برجام می‌شود خودداری کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    چه تفاهمی؟! از فرمانده ناتو خوبه بپرسیم ، شما هم برنامه از پیش تعیین شده که مربوط به تنش های ایران و آمریکا نیست برای اعزام نیرو به خلیج فارس ندارید؟؟ !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها