برخورد دوگانه فدراسیون فوتبال با اردوهای خارجی/ خون آسیایی‌ها رنگین‌تر است؟

در حالی که کمتر از یک ماه به آغاز مسابقات لیگ برتر مانده است، تیم‌های بالانشین و البته دولتی لیگ هجدهم، خلاف توصیه وزیر و رییس فدراسیون، اردوی خارجی رفتند و فدراسیون هم واکنش خاصی به این موضوع نداشته است.

برخورد دوگانه فدراسیون فوتبال با اردوهای خارجی/ خون آسیایی‌ها رنگین‌تر است؟

در حالی که هنوز زمان دقیق آغاز لیگ برتر مشخص نشده، تیم‌های لیگ برتر در اردوهای مختلف داخلی و خارجی هستند و هنوز از برنامه مرداد ماه خود خبر ندارند. بعضی تیم‌ها مانند استقلال قرار است هر چه زودتر به اردوی خارجی خود پایان دهند و تیمی مثل سپاهان هم آخر هفته اردوی خارجی خود را در ترکیه برپا می‌کند.

این در حالی است که بیش از یک ماه پیش تاج در گفت‌وگویی اعلام کرد: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و مدیران ۱۶ باشگاه لیگ برتری داشتیم، به این تصمیم رسیدیم که تیم‌ها به اردوی خارجی نروند. در واقع ما دیگر مجوز برگزاری اردوی خارجی را صادر نمی‌کنیم و از آنها می‌خواهیم از امکانات داخلی استفاده کنند.

با این وجود سه دو تیم دولتی استقلال و پرسپولیس راهی ترکیه شدند و سپاهان که زیر نظر وزارت صنعت و معدن است هم پنج‌شنبه راهی ترکیه می‌شود. در کنار این تیم‌ها، باشگاه تراکتور که نام "باشگاه خصوصی" را با خود یدک می‌کشد، هم در ارزروم ترکیه کمپی بر پا کرده تا همه تیم‌های مطرح و به اصطلاح متمول لیگ نشان دهند که خیلی گوش به فرمان وزیر و رییس فدراسیون نیستند و کاری را که دوست دارند انجام می‌دهند. البته مهدی تاج بر خلاف توصیه‌ای که کرده بود واکنشی به این اردوها نشان نداد.

برگزاری این اردوها در حالی است که مدیرعامل استقلال درباره کمپ تمرینی این تیم در ترکیه مدعی شد: استقلال یک کمپ خوب در اختیار گرفته که پولی هم بابتش پرداخت نکرده است چون تصمیم وزارت ورزش بوده که ارزی بابت اردوی خارجی هزینه نشود. پول این اردو را بخشی از هواداران استقلال تقبل کردند. امیدوارم کمپ خوبی برای استقلال باشد و سال خوبی در انتظار این تیم باشد.

البته اینکه هواداران عاشق فوتبال، حاضر باشند چنین پولی به تیم محبوبشان بدهند، مایه مباهات است اما در شرایطی که باشگاهی مانند استقلال با مشکلات مالی و بدهی‌های خارجی دست به گریبان است، این پولی که دو هوادار استقلال برای کمپ ترکیه تقبل کرده‌اند می‌توانست صرف برطرف کردن مشکلات دیگری در داخل کشور شود.

به جز چهار تیم بالانشین لیگ هجدهم، سایر تیم‌ها پایتخت را مقصد اردوهای خود قرار دادند اما معترض شدند که چرا وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بین تیم‌ها فرق می‌گذارند و نگاه دوگانه‌ای به تیم‌ها دارند. یحیی گل‌محمدی، حسین فرکی و جواد نکونام از جمله مربی‌هایی بودند که به این موضوع اعتراض داشتند و خواستار برخورد عادلانه با این موضوع شدند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها