وضعیت مصرف برق در مشهد قرمز شد

مشهد روزهای گرمی را پشت سر می‌گذارد و دیروز در هوای بیش از ۴۰ درجه سانتی گراد، مصرف برق در این شهرستان به وضعیت هشدار (قرمز) رسید.

وضعیت مصرف برق در مشهد قرمز شد

به گزارش مشهد فوری ، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد روز یکشنبه گفت: روز گذشته مصرف برق مشترکان مشهدی در دمای هوای بین ۴۱ و ۴۲ درجه سانتی گراد به هزار و ۵۵۰ مگاوات رسید که بیشترین میزان مصرف برق از ابتدای امسال تاکنون بود.

علیرضا کاشی افزود: پارسال بیشترین مصرف برق توسط مشترکان مشهدی در روز اول مرداد ماه به میزان هزار و ۵۳۸ مگاوات ثبت شد.

وی ادامه داد: هنوز روزهای گرمی را پیش رو داریم و دمای هوا تا اواسط هفته آینده به اوج خود می‌رسد لذا اگر مصرف برق به همین منوال توسط مشترکان ادامه یابد و صرفه جویی لازم صورت نگیرد شرکت توزیع نیروی برق مشهد ناگزیر به تنظیم و پیاده سازی جدول زمان بندی تأمین برق در شرایط اضطراری خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای جدول زمان بندی تأمین برق در شرایط اضطراری ندارد و اگر شهروندان فقط ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند در تأمین برق برای مردم مشکلی به وجود نمی‌آید.

کاشی توصیه کرد مردم کولرهای گازی خود را روی درجه ۲۴ و کولرهای آبی را روی دور کُند تنظیم و در ساعات اوج مصرف برق یعنی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر از استفاده از وسایل پُرمصرف خودداری کنند.

وی افزود: هیچ خاموشی با برنامه‌ای در سطح شهر مشهد رخ نداده است و حتی تمام تعمیرات شبکه به صورت برق دار انجام می‌گیرد و فقط بروز حادثه مانند سقوط داربست بر روی شبکه یا برخورد خودرو با پایه‌های تیر چراغ برق است که ممکن است باعث بروز خاموشی می‌شود.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشترک توزیع نیروی برق در مشهد هستند.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها