پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل‌زدگان لرستان؛ وام‌ها مسدودی نداشته باشد

استاندار لرستان با اشاره به پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل‌زدگان لرستان گفت: تسهیلات پرداختی به سیل‌زدگان استان مسدودی نداشته باشد.

پرداخت ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل‌زدگان لرستان؛ وام‌ها مسدودی نداشته باشد

سید موسی خادمی در جلسه شورای بانک‌ها که با موضوع بررسی تسهیلات سیل‌زدگان استان در پلدختر برگزار شد، اظهار داشت: در بحث پرداخت تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان پیشرفت خوبی داشته‌ایم به طوری که بر اساس آخرین گزارش از حدود 800 میلیارد تومان مصوب بخش مسکن 410 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط و مشکلات موجود، پرداختی تسهیلات بانک‌ها به سیل زدگان خوب و مناسب بوده است و باید گفت برای دریافت تسهیلات ناشی از سیل مانند وام ساخت و تعمیر مسکن، معیشتی و نیازهای ضروری و وام‌های بخش کشاورزی نیازی به ضامن، سفته و یا استعلام بدهی افراد از بانک‌ها نیست.

استاندار لرستان عنوان کرد: هیچ‌گونه وجه نقدی از این وام‌ها که به سیل زدگان پرداخت می‌شود نباید مسدود شود، تنها تسهیلات ساخت مسکن که باید متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان و با نظارت بنیاد مسکن پرداخت شود به طور طبیعی مسدود می‌شود بنابراین اگر مردم مورد خلاف این دستورالعمل را مشاهده کردند به فرمانداری، بازرسی و یا به مدیران و بازرسی بانک‌ها در سطح استان گزارش دهند.

وی با بیان اینکه اقساط تسهیلات بانکی سیل‌زدگان با تنفس 18 تا 36 ماهه و زمان‌ بازپرداخت آن 12 ساله است گفت: این وام‌ها به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصدی است که به سهولت و بدون سخت‌گیری پرداخت می‌شوند.

خادمی خاطرنشان کرد: به کشاورزان استان لرستان که در اثر سیل آسیب دیده‌اند کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها