وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی/افشاگری نمکی از وجود مافیای ۸۰ میلیارد تومانی علیه وزارت بهداشت

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت و درمان در نشست این فراکسیون، گفت: نمکی مبارزه با فساد را از دستورات اصلی وزارت بهداشت دانست و از وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی خبر داد.

وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی/افشاگری نمکی از وجود مافیای ۸۰ میلیارد تومانی علیه وزارت بهداشت

سید حسین نقوی حسینی در توضیح نشست امروز (یکشنبه ۲۳ تیرماه) فراکسیون نمایندگان ولایی که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: در این جلسه ابتدا نمایندگان نقطه نظرات خود را در حوزه‌های توزیع عادلانه امکانات بهداشت و درمان و آموزشی، توجه به مدیریت‌های استانی و شهرستانی علوم پزشکی در جهت انتصاب مدیران خدمتگزار، ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی در حوزه بهداشت و درمان و به ویژه دارو و تشکر از اقدامات انجام شده و ضرورت مقابله با مافیای دارو در کشور به ویژه در شرایط امروز مطرح کردند.

** تاکید نمایندگان بر شفاف سازی درآمد پزشکان

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای، تصریح کرد: نمایندگان همچنین بر ضرورت تأمین داروهای مورد نیاز بیماران به ویژه بیماران خاص و نجات جان بیماران، توجه به دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها به عنوان متولی علوم پزشکی، نصب دستگاه‌ کارت خوان در مطب پزشکان و شفاف سازی درآمد پزشکان تاکید کردند.

وی افزود: نمایندگان عضو فراکسیون نمایندگان ولایی درباره ضرورت تأمین تجهیزات و امکانات بیمارستان‌ها به ویژه سی تی اسکن و سونوگرافی درخواست‌های مردمی را به وزیر بهداشت و درمان اعلام کردند و گفتند که لازم است با نظام بوروکراسی حاکم بر حوزه بهداشت و درمان مبارزه شود، همچنین بر ضرورت ساخت بیمارستان‌های جدید و تکمیل بیمارستان‌های نیمه کاره و جلوگیری از سیاست‌بازی و برخوردهای سیاسی با مسائل پزشکی تاکید کردند.

** تحویل وزارت بهداشت و درمان با ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی به سعید نمکی

نقوی حسینی تصریح کرد: وزیر بهداشت و درمان در ادامه این نشست به زمانی که این وزارتخانه را تحویل گرفت اشاره کرد و گفت وزارت بهداشت و درمان را با حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم، وی اذعان داشت که فساد در حوزه دارو به طور زجرآور حاکم بود به نوعی که در سال ۹۷ سیاست‌گذاری واردات دارو، صنعت تولید دارویی داخلی را نابود کرد و بهم ریختگی در وزارت بهداشت آنچنان بود که من طی همه سال‌های بعد از انقلاب دستگاهی به این آشفتگی ندیده بودم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سعید نمکی، گفت: وزیر بهداشت و درمان در این نشست گفت که وزارتخانه‌ای را با ۱۷ ماه بدهی به تأمین اجتماعی تحویل گرفتم، پرونده الکترونیکی سلامت پنج سال بر روی زمین باقی مانده بود اما طی سه ماه وضعیت پرداخت بدهی‌ها را تعیین تکلیف و پرونده‌های الکترونیک را آغاز و افتتاح کردیم.

** همه مردم پرونده الکترونیکی با کد ملی دارند

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و درمان خبر داد که امروز همه مردم پرونده الکترونیکی با کد ملی دارند، این وضع سبب شده تا ۵۰ درصد هزینه‌های بهداشت و درمان کم شود، نمکی همچنین به حادثه سیل اخیر اشاره کرد و گفت در طول این حادثه حتی یک بیماری اپیدمی نداشتیم و این افتخار حوزه بهداشت و درمان است.

** ۲میلیون و ۷۰۰هزار نفر با اجرای برنامه ملی کنترل فشار خون تحت درمان قرار گرفتند

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و درمان اذعان داشت که این وزارتخانه با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شده اما با این شرایط اقدامات مهمی را رقم زده است. همچنین به ۹۰ هزار نفری که در سال ۹۶ به خاطر فشار خون جان خودشان را از دست دادند، اشاره کرد و گفت به این خاطر برنامه ملی کنترل فشار خون را اجرا و بر اساس آن دو میلیون و ۷۰۰هزار نفر دارای فشار خون مشخص شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

** ۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: نمکی مبارزه با فساد را از دستورات اصلی وزارت بهداشت دانست و به وقوع فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در نظام پزشکی اشاره کرد و گفت نمی‌دانیم یک میلیارد دلار تجهیزات پزشکی را کجا هزینه کردند و چطور این هزینه انجام شده است، همچنین یادآور شد که ۸۰ میلیارد تومان هزینه رسانه‌ای علیه وزارت بهداشت صورت گرفته که این مافیای فساد قدرتمند است اما وزارت بهداشت و درمان با همه توان در مقابل مافیا و فساد ایستاده و مبارزه می‌کند و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال به دست این افراد بیافتد.

** تاکید بر عدم بستن قطار بهداشت و درمان به لوکوموتیو سیاست

نقوی حسینی یادآور شد: بر اساس اظهارات مطرح در این نشست؛ وزارت بهداشت توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان داشته و تجهیز بیمارستان‌های این استان را در دستور قرار داده، وزارت بهداشت و درمان همچنین به دنبال توسعه خانه بهداشت است. نمکی در حضور نمایندگان تاکید کرد که به هیچ عنوان قطار بهداشت و درمان را به لوکوموتیو سیاست نخواهیم بست.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت تاکید کرد که در مورد همه مردم، استان‌ها و شهرستان‌ها با هر گرایش و جناحی عادلانه رفتار می‌کنند و جابه‌جایی و تغییرات هم صرفاً تخصصی و در راستای بهبود شرایط خدمت به مردم صورت می‌گیرد.

** اعلام حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی از وزیر بهداشت در راستای مبارزه با رانت و فساد

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: حاجی بابایی رئیس فراکسیون در این جلسه حمایت فراکسیون نمایندگان ولایی از وزیر بهداشت و درمان در راستای مبارزه جدی با فساد و رانت خواری در حوزه درمان و دارو را اعلام کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهرام پرویزیان
    0

    سلام جالبه رسانه هاچطور همه مطالب را باتغییر یک کلمه کاملا وارونه جلوه میدند،آخه نظام پزشکی گورش کجا بود که کفن داشته باشه ؟نه بودجه دولتی داره ونه مال واموالی که این حجم پول توش موجود باشه،آقای وزیر مچ گیر عزیز در واقع مچ همکارهای قبلی خودشون را در وزارت بهداشت گرفتند که به بهانه اجرای طرح تحول سلامت پول پارو کردند وبه اسم پزشکها در رفت ویه وزارتخانه وتامین اجتماعی ورشکسته رو دست نظام گذاشتند که البته طرح وافرادی مثل وزیر قبلی و....را هم خود ایشون وآقای نوبخت روی کار آورده بودند.دست از فریب مردم بردارید کاش به مردم راست میگفتید که چقدر کارانه و....به گروه پزشکی بدهکارید وبیمارستانها ومراکز درمانی رو به ورشکستکی کشوندید وبی لیاقت تر از شما هیچ کسی تو دنیا نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها