ساخت دبیرستان اتباع خارجی در سمنان/ مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در ساخت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان از ساخت دبیرستان اتباع خارجی در سمنان خبر داد و گفت: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ساخت این واحد آموزشی در بافت فرسوده سمنان مشارکت می‌کند.

ساخت دبیرستان اتباع خارجی در سمنان/ مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان در ساخت

سعید هژبری، با اشاره به بازگشایی پاکت‌های مناقصه ساخت دبیرستان 12 کلاسه‌ای در سمنان اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، دو میلیارد تومان در ساخت دبیرستان 12 کلاسه در بافت فرسوده سمنان مشارکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این واحد آموزشی در راستای خدمات‌رسانی به دانش‌آموزان اتباع خارجی در سمنان ساخته می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان افزود: حضور اتباع خارجی در استان سمنان به خاطر شرایط اقتصادی مناسب این استان بسیار زیاد است و باید زیرساخت‌های فضای آموزشی متناسب با تعداد آنها در استان فراهم شود.

هژبری گفت: تا امروز دو فضای آموزشی ویژه اتباع خارجی در استان سمنان ساخته شده است و عملیات اجرایی سومین فضای آموزشی نیز در سال 98 آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار موردنیاز این پروژه 4.5 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: رقم پیمان مشخص و 2.5 میلیارد تومان در اعتبارات دولتی و دو میلیارد تومان در اعتبارات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد برای آن پیش‌بینی شده است.

سمنان و شاهرود؛ دارای کلاس‌های دونوبته

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در این استان گفت: سرانه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس در استان سمنان بالاست و این به ایجاد کلاس‌های درس جدید برای کاهش شمار دانش‌آموزان و استانداردسازی سرانه جمعیت دانش‌آموزی در هر کلاس درس نیاز دارد.

هژبری افزود: سرانه جمعیت دانش‌آموزی در شهرهای بزرگ به‌طور میانگین 35 نفر در هر کلاس است که باید به 25 نفر برسد.

وی تصریح کرد: رشد جمعیت و مهاجرت‌پذیری استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد و متناسب با رشد جمعیت و مهاجرت‌پذیری در این استان کلاس‌های درس افزایش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در سمنان و شاهرود کلاس‌های دونوبته وجود دارد که خارج از استانداردهای آموزشی است و باید به این بخش نیز توجه شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها