فروش مرغ با قیمت ۹۴۵۰ تومان‌ در کردستان/استقبال مردم از برنج تایلندی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خوشبختانه قیمت مرغ در استان کردستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

فروش مرغ با قیمت ۹۴۵۰ تومان‌ در کردستان/استقبال مردم از برنج تایلندی

خالد جعفری صبح امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های استان کردستان پیگیری کالاهای اساسی است، اظهار داشت: استان کردستان در میان هشت استان غرب کشور، رتبه نخست تولید مرغ گوشتی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: خوشبختانه قیمت مرغ در استان کردستان نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه استان کردستان یکی از استان‌های صادر کننده مرغ است، گفت: در سه ماهه نخست سا‌جاری در استان 13 درصد افزایش جوجه‌ریزی داشته‌ایم و همسو با این امر 37 تن دان مرغی نیز به کردستان وارد شد.

وی با اذعان به مصوبه تنظیم بازار خرید مرغ 12700 بوده است، تصریح کرد: قیمت مرغ 9450 تومان قیمت درب مرغداری بوده که به نسبت قیمت مرغ 13700، نسبت به میانگین کشور پایین‌تر است.

جعفری اعلام کرد: صد درصد سبوس تهیه شده در اختیار دامداران کردستانی قرار گرفته است.

وی با ذکر اینکه در مقوله شکر نیز سهمیه 802 تن جذب شده است، ادامه داد: تا به امروز 2100 تن شکر به استان وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در استان از برنج نوع 1121 به‌دلیل قیمت، استقبال کمی شده و از برنج تایلندی استقبال بیشتری می‌شود، خاطرنشان کرد: برنج هندی اقبال خاصی در میان مصرف‌کنندگان کردستانی ندارد که این امر نیازمند پرداخت ویژه است.

وی در خصوص وضعیت تولید گندم نیز با بیان اینکه در سال گذشته یک‌میلیون و 156 هزار تن تولید داشته‌ایم، گفت: در یکسال گذشته میزان یک میلیون و 50 هزار تن گندم خریداری شد و کردستان رتبه دوم کشوری را در این زمینه کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اذعان به اینکه تا دیروز 105 تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه 15 درصد افزایش داشته و با قیمت 1700 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی در خصوص کرایه حمل برای شرکت‌های تعاونی روستایی گفت: این قیمت برای سیلو دولتی 20 هزار و سیلو بخش خصوصی30 هزار تومان است.

جعفری با اشاره به اینکه تا به امروز میزان 3200 تن کلزا نیز در استان خریداری شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 9 هزار تن برداشت کلزا در کردستان داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت قیمت گندم در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در تهیه لاستیک بخش کشاورزی و تراکتور با مشکل روبرو هستیم چراکه کردستان جزو استان‌هایی بوده که نسبت به میانگین کشوری تعداد تراکتور بیشتری داشته و به همین خاطر این حوزه نیز نیازمند حمایت بیشتری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه زمزمه‌های افزایش قیمت کود شیمیایی پیچیده است، یادآور شد: انتظار می‌رود قیمت‌ها روال فعلی خود را داشته باشد تا تأثیر روانی این گرانی از میان برداشته شود.

جعفری در پایان تاکید کرد: شرایط صدور مجوز صادرات به‌صورت محدود برای صادرات گوشت قرمز تولیدی دامداران فراهم شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها