علی مطهری: اگر قرار بر عدم بررسی ادعای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند /چرا قوه قضاییه و مقامات امنیتی هراس دارند؟

نماینده تهران در مجلس گفت: ادعای آقای محمدرضا خاتمی و افرادی مانند ایشان این است که در وزارت کشور و در اتاق تجمیع آراء تقلب شده و تعداد قابل توجهی آراء به آراء یکی از نامزدها اضافه کرده اند.

علی مطهری: اگر قرار بر عدم بررسی ادعای خاتمی بوده پس چرا دادگاه تشکیل دادند /چرا قوه قضاییه و مقامات امنیتی هراس دارند؟

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ثابت شدن ادعای تقلب در سال 88 به کل نظام آسیب نمی زند، تصریح کرد: ادعای آقای محمدرضا خاتمی و افرادی مانند ایشان این است که در وزارت کشور و در اتاق تجمیع آراء تقلب شده و تعداد قابل توجهی آراء به آراء یکی از نامزدها اضافه کرده اند. فرضا این ادعا ثابت شود، این امر یعنی تخلف و بلکه تقلب و خیانت افرادی در نقطه حساس سامانه انتخاباتی؛ که ای بسا مقامات عالی کشور نیز از آن بی خبر بوده اند و به عبارت دیگر این افراد مقامات عالی کشور را نیز فریب داده اند.

وی افزود: اگر از این منظر به موضوع نگاه شود هراس قوه قضائیه و مقامات امنیتی و اطلاعاتی از رسیدگی به این موضوع از بین می رود؛ بلکه این رسیدگی و تعیین تکلیف را به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهند دانست.

مطهری با بیان اینکه صرف اظهار عقیده نباید موجب محاکمه شود، اظهار داشت: اساسا عقیده قابل مؤاخذه نیست. چون قابل اجبار نیست؛ نمی توان گفت که همه باید اعتقاد داشته باشند که در انتخابات سال 88 تقلب شده یا نشده است. هرکسی عقیده ای دارد و قضاوت با مردم است.

وی در پایان تأکید کرد: اگر کسی امروز ادعا کرد در انتخابات سال 88 تقلب شده و آنگاه دست به اقدامات عملی مانند تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی زد، او باید محاکمه شود اما صرف اظهار نظر نباید موجب اظهار و محاکمه و مجازات شود. لذا برخوردی که با آقای محمدرضا خاتمی شد از اساس غلط و غیر ضروری بود. نباید طوری رفتار کنیم که فضای اختناق تداعی شود.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ع ف
    0

    تاکی باید دنبال منافع شخصی و حزبی باشید. مردم حزب و افرادی مثل شما را احتیاج نداشته باشند باید چکار کنند. چقدر اکثر افراد مثل شما از مردم و انقلاب طلب کارید. اصلا دلیلی نداره فرزند یک شخص را بخاطر پدرش بزرگ کنید. بزرگی به منش وجودی و ذاتی اوست نه به نسبت پدر پسری.

  • خاتمی
    0

    در زمان احمدی نژاد یک نفر ادعا کرد داره دزدی واختلاس می‌شود .قوه قضائیه آن را دستگیر ‌زندانی کرد ..بعد از پایان حکومت احمدی نژاد قوه قضاییه فهمید که آن نفر درست میگفته .اورا آزاد وعواملی که خیلی از آنها فرار کرده بودند باقی مانده را دستگیر ‌زندانی کردند .حالا هم با آقای خاتمی همین کار را می کنند بعدا میفهمند که خاتمی درست گفته ...دیگر دیر شده ....این هم عدالت جمهوری

  • محمد
    0

    مگه چه قولی به علی مطهری داده اند که به جای مطرح کردن مشکلات و فلاکت مردم پیگیری کار برای سران فتنه را ول نمیکنه این همه جان فدائی بدون علت نمیشه

  • محمدحسين
    0

    آقايان مجلسي، اين انگل بازيها را تمام كنيد يكي ميگه اصول گرا هستم يكي ميگه اصلاح طلب هستم و هزار زهرمار ديگر ، بابا ملت از دست حزب بازيهاي شماها خسته شده به فكر معيشت مردم باشيد

  • رضا
    0

    مگه ما انتخابات هم داریم.پس چرا مسیر کشور به سمتی که مردم انتخاب کرده اند تغییر نمی کند

  • چابک
    0

    درود بر مطهری عزیز که طرفدار عدالت است .چه هرطرفی میخواهد باشد اصول گرا یا اصلاح طلب .....عدالت ،عدالت

  • علی
    0

    جناب مطهری اگر قرار باشد هر کسی هر حرفی دلش خواست بزند و مملکت را به تشنج بکشد اسمش ازادی نیست . کلا اشتباهی هستی و اشتباهی به اینجا رسیدی . خودت هم نمیفهی چی میگی .

  • ناشناس
    0

    حیف خون مطهری که در رگهای شما جاریست شما خوب می دانی که تقلب آن هم در این حد محال است فقط شما اصلاح طلبها با تزویر و دو روئی و فرا فکنی مدعی مظلومیت هستید ولی کمی هم به فکر آخرت باشید شما در انتخابات 88 فقط محدوده تهران را می دیدیذ اما خبر از قشر ضعیف جامعه که فقط امیدشان به احمدی نژاد بود نداشتید و ندارید شما بارانت به سرمایه هایی رسیده اید که اصلا معنی فقر و نداری را درک نمی کنید شما درک نمی کنید که خیلی از شبها وقتی یک فقیر سر به بالشت می گذارد و از فرط فقر و نداری خوابش نمی برد سر به آسمان می کند و می گوید خدایا از سر کسانی که حق ما را پایمال کرده اند نکذر یعنی چه (( ان کسان یعنی شما و امسال شما )) و مطمئن باش که خدا نمی گذرد الان که همان تیم موسوی راس کار است همان کسانی که بادمجان دور قاب چینهای موسوی بودند در راس امورند چرا کاری از پیش نمی برید ؟ چرا فقرا فقیرتر و مفت خوران بیشتر و پر خورتر می شوند به هیچ چیز رحم نمی کنی به خون پدرت رحم کن والسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها