دولت برای خانه‌دار شدن به مردم یارانه دهد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر دولت به دنبال تامین مسکن برای مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد است باید به آنان یارانه دهد و نیازی به تصویب قوانین جدید برای این کار نیست.

دولت برای خانه‌دار شدن به مردم یارانه دهد

کمال‌الدین شهریاری با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت مسکن نیازی به ارائه و تصویب طرح و لایحه نیست، اظهار داشت: قوانین متعددی در زمینه مسکن وجود دارد و به جای قانون‌گذاری جدید، باید قوانین مصوب به درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه اگر دولت به دنبال تأمین مسکن برای مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد است باید به آنان یارانه دهد، ادامه داد: دولت می‌تواند در قالب‌های مختلفی چون کاهش قیمت زمین، مصالح و هزینه‌های اداری و کسب پروانه به مردم یارانه دهد و این اقدامات حمایتی می‌تواند به خانه‌دار شدن مردم کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه از سوی دیگر این یارانه می‌تواند از طریق فروش اموال مازاد و املاک در اختیار وزارت راه و شهرسازی تأمین شود، تصریح کرد: در واقع دولت و وزارت راه و شهرسازی می‌توانند زمین‌ها و املاکی را که در اختیار دارند، با شرایط خاصی به سازندگان محول کنند تا از این طریق واحدهای کوچک مسکونی احداث و با قیمت تمام شده پایین به مردم عرضه شود که مسلماً این راهکار منجر به کاهش اجاره بها و خرید مسکن می‌شود.

شهریاری بیان کرد: همچنین دولت در این راستا باید تسهیلات ویژه‌ای چون معافیت از پرداخت عوارض در بافت‌های فرسوده، افزایش سهم تسهیلات در قیمت مسکن، کاهش مبلغ اقساط و نرخ سود بانکی را برای مردم در نظر گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر در آن مقطع حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشت و اگر دولت این هزینه‌ها را متقبل نمی‌شد و بانک مسکن هم در این زمینه همکاری نمی‌کرد، امروز خانه‌های مسکن مهر به دست متقاضیان نمی‌رسید و بر این اساس امروز هم دولت باید به مردم برای خانه دار شدن کمک کند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها