تشریح برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی

در بسته خبری امشب دهه کرامت اخباری از جمله تشریح برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی، جشنواره اجرای 1500 سرود خیابانی در مشهد برگزار می‌شود و رونمایی از 100 عنوان کتاب رضوی، منتشر شده است.

تشریح برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی

به گزارش مشهد فوری ، در بسته خبری دهه کرامت اخباری از جمله تشریح برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی، جشنواره اجرای 1500 سرود خیابانی در مشهد برگزار می‌شود و رونمایی از 100 عنوان کتاب رضوی، منتشر شده است.

جشنواره اجرای 1500 سرود خیابانی در مشهد برگزار می‌شود

جشنواره سرودهای خیابانی «آوای رضوان» با اجرای روزانه 500 سرود رضوی و مناسبتی در مشهد آغاز به کار کرد.

بنا به گزارش سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی، این جشنواره با هدف مردمی برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت با فراخوان از گروه‌ها و تشکل‌های فرهنگی و هنری، ضمن سازماندهی 40 گروه سرود در مشهد، جشنواره سرودهای خیابانی «آوای رضوان» را آغاز کرده است.

در این گروه‌ها که بیش از 600 نوجوان مشهدی حضور دارند، در مدت سه روز، یک هزار و 500 سرود با مضامین رضوی در مشهد اجرا می‌شود.

این گروه‌های سرود در 80 نقطه جغرافیایی مشهد مقدس از جمله اطراف حرم مطهر رضوی، ورودی‌های شهر، پارک‌ها و معابر خیابانی در روزهای پایانی دهه‌کرامت به اجرای اثر هنری می‌پردازند، همچنین، در این حرکت مردمی نوجوانان در کنار اجرای سرود، توسط مربیان و اساتید موسیقی در طی یک هفته آموزش می‌بینند.

100 عنوان کتاب رضوی رونمایی می‌شود

آستان قدس رضوی در آیینی از 100 کتاب تازه منتشر شده با موضوعات رضوی، معارفی و قرآنی رونمایی می‌کند، این آثار به همت بنیاد پژوش‌های اسلامی، انتشارات به نشر، موسسه آفرینش‌های هنری و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تالیف و به چاپ رسیده است.

بنا بر گزارش ر.ابط عمومی آستان قدس رضوی، آیین رونمایی کتاب‌های تازه منتشر شده با حضور تولیت آستان قدس رضوی، اهالی فرهنگ و هنر مشهد در تاریخ 22 تیرماه، ساعت 10 صبح در تالار همایش‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از جدیدترین آثار مکتوب آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

تشریح برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم رضوی

از سوی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی تشریح شد.

بنا به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد در تشریح برنامه‎های حرم رضوی به مناسبت ولادت امام مهربانی‎ها گفت: جشن‎های شب و روز میلاد امام رضا(ع) طبق روزشمار برنامه‎های دهه کرامت با شعار «تشکل‌های مردمی پرچمدارخدمت کریمانه» و «امام هشتم (ع) جلوه رفعت - محور وحدت» برگزار می‎شود.

وی عنوان کرد: هم‎زمان با شب میلاد امام رضا(ع) برنامه گل‎باران بارگاه منور را طبق سنوات گذشته داریم، این برنامه باشکوه و باعظمت شنبه ساعت 17:30 با حضور خادمان حرم رضوی از عرصه میدان شهدا آغاز می‎شود و همه حاضران با در دست داشتن شاخه گل به سمت حرم امام رئوف(ع) حرکت می‎کنند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: در طی مسیر مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‌‌سرایی می‌پردازند و زائران، مجاوران و خادمان پس از ورود به حرم مطهر در صحن جامع رضوی گردهم می‌آیند و از برنامه اصلی «شکوه رضوان» بهره‌مند می‎شوند.

شریعتی‌نژاد افزود: مراسم جشن شب میلاد با سر سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در صحن جامع رضوی از ساعت 18 آغاز می‌شود و تا ساعت 22:30 ادامه دارد.

وی در تشریح برنامه‎های شب میلاد امام رئوف(ع) گفت: در بخش اول مراسم شب میلاد که قبل از نماز مغرب و عشاء برپا می‎شود، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و در ادامه ابراهیم قانع به مدیحه‌سرایی و شعرخوانی می پردازد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه نماز مغرب و عشاء در شب و شام میلاد توسط آیت‌الله نوری همدانی اقامه می‎شود، عنوان کرد: بعد از اقامه نماز حسن خانچی در شب میلاد امام رضا(ع) زیارت امین الله را قرائت می‎کند‎ و در ادامه مدیحه‌سرایی چهار زبانه فارسی، هندی، عربی و ترکی در مدح هشتمین امام شیعیان اجرا می‌شود.

شریعتی‌نژاد ادامه داد: بعد از اجرای مدیحه‌سرایی چندزبانه، پرچم گنبد حرم حضرت رضا(ع) با اهدای گل و احترام اقشار مختلف به همراه شعرخوانی حمیدرضا برقعه‌ای برای اجرای آیین تعویض و اهتزاز پرچم به تولیت آستان قدس رضوی تقدیم می‎شود.

وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در شب میلاد ضمن خوش آمدگویی و تبریک میلاد امام رضا(ع) سخنرانی می‌کند و بعد از سخنرانی وی، با حضور 400 نفر سرودی در مدح امام رضا(ع) خوانده می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه سیدمهدی میرداماد در شب میلاد امام رضا(ع) به مدیحه‌سرایی می‌پردازد، گفت: قبل از مدیحه‌سرایی، آیین تعویض پرچم و نقاره‎زنی اجرا می‌شود.

شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه‎های دیگری چون مسابقه، معرفی کتاب، داستان و حدیث خوانی اجرا می‎شود، ادامه داد: اولین بخش برنامه‎های روز میلاد یک‌شنبه ساعت 7 صبح با موضوع آیین شکرانه خدمت از باب الجواد(ع) تا صحن آزادی برگزار می‎شود، در این آیین هادی الهی و ابراهیم احمدی مدیحه سرایی می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخش دوم برنامه جشن روز میلاد نیز از ساعت 10 صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‎شود، اضافه کرد: در این برنامه نیز حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر به ایراد سخنرانی می‌پردازد و محمدجواد غفورزاده‌شفق، سید‎مهدی موسوی، مهدی سروری و احمد واعظی به مدیحه‎سرایی و شعرخوانی می پردازد.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها