رویترز: سهم اوپک از بازار نفت سال آینده کاهش می یابد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، سرعت افزایش تولید نفت آمریکا از رشد تقاضای جهانی پیشی خواهد گرفت و منجر به ایجاد مازاد عرضه جهانی نفت در ۹ ماه آینده خواهد شد.

رویترز: سهم اوپک از بازار نفت سال آینده کاهش می یابد

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، سرعت افزایش تولید نفت آمریکا از رشد تقاضای جهانی پیشی خواهد گرفت و منجر به ایجاد مازاد عرضه جهانی نفت در 9 ماه آینده خواهد شد.

به نظر می رسد که این پیش بینی ها بر ضرورت کاهش بیشتر تولید اوپک و متحدانش جهت برقراری توازن در بازار تاکید دارند. ااین گزارش پیش بینی کرده که تقاضا برای نفت اوپک در اوایل سال 2020 میلادی به 28 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود آورده است: «کم شدن شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار موضوعی موقتی نیست و به نظر می رسد که هرگونه برقراری توازن مجدد به آینده ای دورتر موکول شده است.»

این موسسه غربی با اشاره به توافق اوپک و متحدانش از جمله روسیه برای ادامه کاهش تولید نفت اضافه می کند «واضح است که این وضعیت یک چالش عمده را متوجه کسانی می کند که در تلاش برای مدیریت بازار نفت هستند.»

بر اساس این گزارش، پیش بینی شده که میزان تقاضا برای نفت اوپک در اوایل سال 2020 میلادی به 28 میلیون بشکه کاهش یابد و بازار نفت تولید کنندگان غیراوپکی در سال آینده 2.1 میلیون بشکه در روز افزایش یابد که 2 میلیون بشکه آن به نفت خام آمریکا اختصاص خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که با سطح فعلی تولید اوپک یعنی حدود 30 میلیون بشکه در روز، میزان ذخایر جهانی نفت ممکن است تا پایان سه ماهه نخست 2020 به میزان 136 میلیون بشکه افزایش یابد.

آژانس بین المللی انرژی با توجه به احتمال بهبود روابط تجاری آمریکا و چین و رشد اقتصادی آمریکا پیش بینی قبلی خود در مورد میزان تقاضا تا پایان سال 2019 و سال 2020 را تغییری نداده است.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها