ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان/پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنجان با ورود به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان، از تشکیل پرونده برای این کارخانه در پی شکایت اداره حفاظت محیط زیست خبر داد.

ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان/پرونده در دادگاه در حال رسیدگی است

سال‌هاست که مردم لنجان از آلایندگی کارخانه ذوب آهن اصفهان گلایه کرده‌اند، اما این بار در راستای احقاق حقوق عامه و با تذکرات دادستانی، اقدامات گسترده تری برای کاهش آلودگی از سوی این صنعت صورت گرفته است که به گفته مظاهری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنجان، ۲۵ صفحه گزارش از اقدامات کارخانه ذوب آهن اصفهان برای رفع آلایندگی به دادستانی ارائه شده است، اما این اقدامات کافی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنجان با تاکید بر احقاق حقوق عامه گفت: با ورود مدعی العموم به موضوع آلودگی کارخانه ذوب آهن اصفهان و شکایت اداره حفاظت محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و پس از صدور کیفرخواست در دادگاه در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات باید ریشه‌ای حل شود، افزود: با همت ویژه مسئولان ذوب آهن اصفهان جهت رفع آلایندگی، ۲۵ صفحه گزارش از اقدامات این صنعت به دادسرا ارسال و بازدید‌های میدانی از سوی دادستانی از این کارخانه انجام شده است.

دادستان لنجان تصریح کرد: مقرر شده است کمیته‌ای در راستای رفع آلایندگی تشکیل شود و افرادی که از دستگاه‌های اجرایی با این موضوع درگیر هستند پای کار بیایند و واقعیت‌های موجود را از نزدیک مشاهده کنند.

وی گفت: کارخانه ذوب آهن اصفهان می‌بایست با توجه به موانع موجود گام‌های عملی را در دستور کار قرار دهد و گزارشی دراین رابطه به دادستانی ارائه تا به مردم اطلاع رسانی شود.

مظاهری با بیان اینکه نفس کشیدن مطالبه به حق مردم است، عنوان کرد: پیشنهاد داده ایم که محیط زیست به صورت نوبه‌ای پیشرفت کار را تایید کند.

منبع: میزان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها