خبرفوری بررسی می کند

چرا تحریم، نمی تواند پشت اقتصاد ایران را به خاک برساند؟ / ایران، بیست و هفتمین قدرت اقتصادی جهان + اینفوگرافی

بانک جهانی اعلام کرده است که قدرت اقتصادی ایران در رتبه بیست و هفتم جهان است و این، با وجود تحریم های شدید آمریکا علیه اقتصاد ایران است.

چرا تحریم، نمی تواند پشت اقتصاد ایران را به خاک برساند؟ / ایران، بیست و هفتمین قدرت اقتصادی جهان + اینفوگرافی

به گزارش خبر فوری ، با وجود اینکه نارضایتی های اقتصادی در ایران بالا رفته و بسیاری از شهروندان در وضعیت مناسب اقتصادی قرار ندارند، اما آمارهای بانک جهانی نشان می دهد که ایران از نظر اقتصادی از توان بالایی برخوردار است.

بانک جهانی در جدیدترین گزارش بازبینی شده خود از وضعیت کشورهای جهان، به رتبه‌بندی کشورها بر اساس حجم تولیدات ناخالص داخلی آنها تا پایان سال 2018 پرداخته است. در این بین به دلیل نبود آمار دقیق، رتبه برخی کشورها نظیر ونزوئلا، کالدونیای جدید و سودان جنوبی قابل استناد نبوده است.

طبق تعریف این بانک، تولید ناخالص داخلی به مجموع ارزش کالا و خدمات تولید شده در یک کشور طی یک سال اطلاق می‌شود. رتبه‌بندی امسال نسبت به سال گذشته در صدر و انتهای جدول تغییرات چندانی نداشته اما رتبه برخی از کشورهای میانی تغییر کرده است.

بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان براساس این رتبه بندی از این قرار هستند که در اینفوگرافی می بینید:

چنانکه در این اینفوگرافی هم آمده، ایران در این رتبه‌بندی با تولید ناخالص داخلی به ارزش 454.012 میلیارد دلار، بالاتر از کشورهایی چون نروژ، امارات و ایرلند و پایین‌تر از کشورهایی چون اتریش، بلژیک و سوئد در رده 27 بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان ایستاده است.

در این رتبه‌بندی همچنین روسیه یازدهمین، کره جنوبی دوازدهمین، استرالیا سیزدهمین، ترکیه نوزدهمین، سوئیس بیستمین، فنلاند چهل و دومین، پرتغال چهل و هشتمین، نیوزلند پنجاه و دومین، قطر پنجاه و سومین و کویت پنجاه و نهمین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی شده‌اند.

این آمار به خوبی نشان می دهد که با توجه به توان بالای اقتصادی ایران، ایالات متحده قدرت اینکه با تحریم پشت اقتصاد کشورمان را به خاک برساند، ندارد.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • arman
    0

    والا زندگی نکبت بار مردم ایران هیچ نشانی هر اقتدار ملی نمیده

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      واقعا که به مردم کشور خودت و خانواده خودت داری چیز میگی باست متعسف هستم م

  • عیسی
    0

    عربستان کجاست. با مقالات هم دشمنی دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها