وزیر کشور: امنیت پایدارتر و عمیق تری را رقم خواهیم زد

وزیر کشور گفت: هدف اصلی ما این است تا با انجام اقدامات مختلف در ابعاد متفاوت، امنیت پایدارتر و عمیق تری را رقم بزنیم.

وزیر کشور: امنیت پایدارتر و عمیق تری را رقم خواهیم زد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه افتتاح پاویون دولت فرودگاه بجنورد، در خصوص امنیت مناطق مرزی کشور، اظهار داشت: موضوع امنیت در کشور ما در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. در غرب کشور استقرار مطلوب و مؤثر نیروها جهت کنترل همه مرز وجود دارد و بعلاوه تبادل و همکاری های مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق در این خصوص داریم.

وی با بیان اینکه مناطق غربی جزء مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود،تصریح کرد: در برخی موارد عبورهای غیرقانونی صورت میگیرد که البته تحت رصد نیروهای ما قرار دارد و تا جایی که لازم باشد طبق قوانین بازدارندگی در کشور همجوار در مرز و با همکاری یکدیگر کار را برابر مقررات موجود دنبال می کنیم.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در منطقه شرق نیز استقرار نیروها کاملتر شده است و امسال شورای عالی امنیت ملی و ستاد مرزی، اعتبار خوبی برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات جهت کنترل مناطق مرزی در نظر گرفته است.

وی ادامه‌داد: بر همین مبنا، سالانه، بودجه ای اختصاص پیدا می‌کند که به خصوص در مناطق جنوب شرقی که حساس تر است هزینه خواهیم کرد.

وزیر کشور افزود: سایر مناطق ما مناطق مرزی دریایی است و این ماموریت از سوی شورای عالی امنیت ملی به سپاه پاسداران داده شده است که وارد موضوعات و مسایل حتی کنترل قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در مناطق دریایی بشوند و قدرت کنترل آن با همکاری بین نیروی انتظامی برقرار می شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در مناطق شمالی هم ما مشکل خاصی نداریم و روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است به طوری که امن ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است.

وی افزود: تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه شرق و غرب کشور کارگروه ویژه مرز دارد که اصلی ترین کارش افزایش تولید، ایجاد امکانات و تجهیزات زیرساختی در مناطق مرزی است که در وزارت کشور بر روی این مساله اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی افزود: کارگروه مذکور متشکل از تمام دستگاه‌های اجرایی کشور است که با همکاری خوب استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مجلس توانستیم این استان را در کارگروه ویژه توسعه شرق و غرب قرار دهیم که قطعاً هم در بحث توسعه و زیرساخت ها و تجهیزات و منابع موثر خواهد بود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها