نخستین مسافران قطار تهران-آنکارا وارد وان شدند

قطار مسافربری تهران به مقصد آنکارا که از سال 2015 به علت حمله گروه تروریستی پ.ک.ک متوقف شده بود، در پی تامین شرایط امنیتی بار دیگر آغاز به کار کرد.

نخستین مسافران قطار تهران-آنکارا وارد وان شدند

حرکت آزمایشی این قطار که به منظور توسعه روابط ترکیه و ایران بازگشایی شده است، با موفقیت انجام شد.

سفر این قطار 5 واگنه که از ظرفیت 200 مسافر برخوردار است، روز گذشته ساعت 21:50 از تهران آغاز شده و شامگاه امروز به پایانه وان رسید. 66 مسافر ایرانی این قطار پس از 21 ساعت سفر به وان رسیده و با وسایل نقلیه وارد مرکز شهر شدند.

این سفر آزمایشی از تهران به شهر وان صورت گرفته و از هفته آینده به مقصد آنکارا راه اندازی خواهد شد.

علی تبریزی، سرپرست قطار ایران در این رابطه به خبرنگار آناتولی گفت: سفر با موفقیت انجام شد و مسافران را به سلامت به مقصد رساندیم. راه اندازی مجدد این سفر موجب خرسندی ایرانیان خواهد شد.
میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن ایران پیش از این اعلام کرده بود: قطار‌ها از نوع چهارتخته و چهارستاره خواهد بود. فعلا بصورت هفتگی بین شهر‌های ایران و ترکیه تردد خواهد کرد، اما در صورت استقبال مسافران، قابل افزایش به دو قطار در هفته و حتی روزانه خواهد بود.

وی درباره قیمت بلیط این قطار گفت: برای 60 ساعت 43 یورو و برای سفر به وان به مدت 22 ساعت 20 یورو خواهد بود. در سفر به آنکارا، مسافران از تهران تا دریاچه وان با قطار ایرانی و به مدت سه ساعت با کشتی از دریاچه وان عبور کرده و با قطار ترکیه‌ای تا آنکارا ادامه سیر خواهند داد.

منبع: آناتولی

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها