معاون وزیر راه و شهرسازی:

مرمت بافت‌های تاریخی با کمترین مداخله انجام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مرمت بافت‌های تاریخی کشور با کمترین مداخله در بناها انجام می‌شود.

مرمت بافت‌های تاریخی با کمترین مداخله انجام می‌شود

به گزارش خبر فوری ، سید محمد پژمان اظهار کرد: چهار نوع بافت فرسوده در دستور کار بازآفرینی قرار دارد که یکی از آنها بافت‌های تاریخی هستند که شرکت بازآفرینی شهری ایران با توجه به ویژگی‌های این بافت‌ها با کمترین مداخله برای رفع نارسایی‌ها اقدام می‌کند.

وی افزود: مرمت این بافت‌ها برای حفظ میراث گذشته و امروزی شدن آن برای استفاده است تا موجب سرزندگی بافت شود و متروکه و خرابه نباشد.

پژمان تصریح کرد: اقدام مشترک میراث فرهنگی، شهرداری و شرکت بازآفرینی بسیار خوب بوده و هر نهادی بخشی از کار را برای رفع عیب و نقض‌ها به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: کف سازی، اصلاحات زیرساختی و بدنه سازی، موضوعات مهمی است که وضعیت رفت آمد در بافت‌های تاریخی را بهبود می‌بخشد و مرمت و باسازی هم موجب خواهد شد تا این بناها جنبه موزه‌ای پیدا نکنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه برای بافت‌های تاریخی باید کارکرد تعریف شود، گفت: این بناها اگر می‌خواهند پایدار بمانند باید کارکرد داشته باشند و به جنبه اقتصادی آنها هم توجه داشته باشیم تا پس از مرمت هزینه‌های نگهداری آنها تامین شود.

پژمان تصریح کرد: البته تعریف کارکرد برای بناهای تاریخی باید با رویکرد اقتصادی و به گونه‌ای باشد که آسیب نبینند و فقط از ظرفیت آنها بهره ببریم.

منبع: مهر

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها