سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع مساجد با شهرداری اختلاف نظر دارد

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با اینکه چند مسجد تخریب و به‌صورت تجمیعی یک مسجد ساخته شود، موافق نیستیم.

سازمان اوقاف و امور خیریه در موضوع مساجد با شهرداری اختلاف نظر دارد

به گزارش مشهد فوری و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، جلسه مشترک اداره کل اوقاف خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص تبدیل به احسن موقوفات منطقه ثامن و افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری موقوفات حاشیه شهر مشهد با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، مهدی پندار معاون بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسؤولان اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه مسائل حاشیه شهر مشهد باید به‌طور خاص پیگیری شود، گفت: در حاشیه شهر اگر موقوفات و رقباتی وجود دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد باید به‌صورت درست بارگذاری شود تا به‌نتیجه دلخواه منتهی شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی با اشاره به طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: در اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده منطقه ثامن همکاری می‌کنیم اما در موضوع مساجد با شهرداری اختلاف نظر داریم.

وی افزود: اصل بر تثبیت و حفظ مسجد است مگر اینکه ضرورت غیرقابل چشم‌پوشی وجود داشته باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: با اینکه چند مسجد تخریب و به‌صورت تجمیعی یک مسجد ساخته شود، موافق نیستیم.

خاموشی اظهار کرد: عرصه مساجدی که بنا به‌ضرورت در معابر عمومی واقع شده‌اند بایستی با یک رنگ مشخص از سایر قسمت‌ها متمایز باشد تا مردم بدانند اینجا قبلا مسجد بوده و در حفظ طهارت آن مراقب باشند.

وی ادامه داد: اماکن تاریخی به‌عنوان هویت فرهنگی شهر باید حفظ شوند.

در ادامه این جلسه شهردار مشهد با اشاره به اینکه برخی ظرفیت ‌ها در شهر وجود دارد که متعلق به‌سازمان اوقاف است، گفت: معتقدیم می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود و بدون استفاده در این سازمان استفاده بهتری ببریم.

محمدرضا کلائی افزود: در انجام وظایف اوقاف و امور خیریه که منابعی صرف امور خیریه می‌شود، می‌توان صرفه‌جویی‌هایی انجام داد، یعنی در مواردی که اوقاف سرمایه‌گذاری و هزینه می‌کند، با ایجاد یک مدل اقتصاد ی، می‌توانیم کدهای هزینه‌ای را به کدهای درآمدی تبدیل کنیم تا باری از روی دوش سازمان اوقاف برداشته شود.

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه اوقاف به دور از سیاست در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، گفت: در خصوص انجام پروژه‌ها و حل مسائل، برخی الزامات شرعی وجود دارد که باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده افزود: ما از ارتقا در بهره‌وری استقبال می‌کنیم و در خصوص جابه‌جایی منابع هم تعاملاتی با شهرداری وجود دارد.

منبع: فارس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها