سازمان منع سلاح های شیمیائی باتحریم های یک جانبه آمریکامقابله کند

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درسازمان منع سلاح های شیمیائی تحریم های آمریکا علیه ایران را عملی غیر انسانی خواند و خواهان اقدام جمعی و انفردی دولت های عضو برای مقابله با آن شد.

سازمان منع سلاح های شیمیائی باتحریم های یک جانبه آمریکامقابله کند

علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی( OPCW )در سخنرانی خود در شورای اجرایی این سازمان، ضمن یادآوری سی و دومین سالگرد حمله شیمیایی رژیم صدام به سردشت و قدردانی از پیام همدردی مدیرکل سازمان به مناسبت این روز، تصریح کرد: تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان با تأثیر گذاشتن بر درمان و داروی مصدومین و جانبازان سلاحهای شیمیایی موجب تحمیل درد و رنج بیشتر به این عزیزان شده است.

وی این تحریم‌ها را عملی غیر انسانی خواند و خواهان اقدام جمعی و انفرادی دولت‌های عضو برای مقابله با آن شد.

کاظمی ضمن برشمردن همکاری‌های دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، تجاوز نظامی برخی کشورها و رژیم صهیونیستی به سوریه را تقبیح نمود.

وی همچنین امحاء کامل سلاح‌های شیمیایی در جهان را برای تحقق اهداف کنوانسیون ضروری دانست و در این راستا خواهان نابودی هرچه سریع‌تر سلاح‌های شیمیایی توسط تنها دارنده آن یعنی آمریکا شد.

نود و یکمین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که از روز ۱۸ تیرماه در مقر سازمان OPCW در لاهه هلند آغاز شده است تا روز ۲۱ تیرماه ادامه می‌یابد و در آن کشورهای عضو آخرین تحولات و سیاست گذاری‌های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاحهای شیمیایی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. رژیم صهیونیستی تاکنون کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را تصویب نکرده است.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها