استاندار خراسان رضوی :

جشنواره امام رضا(ع) جایگاه سیره رضوی را در گستره فرهنگ و هنر عمومی تثبیت کرده است

 استاندار خراسان رضوی گفت: جشنواره امام رضا(ع) با عملکرد جامع فرهنگی و انتخاب قالب‌های امروزی به گسترش و ترویج فرهنگ رضوی در بخش های مختلف هنری، کمک کرده و جایگاه این مفهوم را در تولید آثار هنری به تثبیت رسانده است.

جشنواره امام رضا(ع) جایگاه سیره رضوی را در گستره فرهنگ و هنر عمومی تثبیت کرده است

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: جشنواره امام رضا(ع) جایگاهی است که به ترویج دیدگاه و نگرش رضوی در حوزه‌های فرهنگ و هنر کمک می‌کند و هدف آن صرفا پرداختن به ظواهر دینی نیست.

وی افزود: این جشنواره توانسته با کیفی‌سازی عملکرد خود و عمق بخشیدن به نگاه هنرمندان، تولید آثار هنری مرتبط به حضرت رضا(ع) را به درجه آثار فاخر و ارزشمند ارتقا دهد به صورتی‌که امروز می‌توان تولیدات جشنواره را در قالب محصولات فرهنگی و هنری فاخر به عرضه عمومی درآورد.

علیرضا رزم حسینی ادامه داد: از ویژگی‌های این جشنواره، گستره موضوعی و گستردگی جغرافیایی آن است به این صورت که در حوزه موضوعی، غالب بخش‌های هنری و محتوایی را تحت پوشش خود قرار داده است و به لحاظ جغرافیایی نیز، امکان حضور و بهره مندی تمام استان ها را در این فعالیت فرهنگی عمومی فراهم کرده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت توجه به سیره و منش حضرت رضا(ع) و تبیین این اصول در سطح عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: معضل جامعه امروز دوری از مکارم اخلاق و ارزشهای انسانی است. در این شرایط نجات بشریت در اتکا به فطرت پاک انسانی و مدد گرفتن از دستورات الهی و سیره و منش بزرگان دین است.

وی ادامه داد: تا کنون کارهای زیادی در خصوص تبیین و ترویج فرهنگ رضوی انجام شده است اما همچنان مضجع منور رضوی فرصت و ظرفیت زیادی برای رشد و تعالی جایگاه امت اسلامی دارد که باید به این مهم توجه ویژه ای بشود. یکی از دستاوردهای مبارک جشنواره امام رضا(ع) همین ایجاد ظرفیت و استفاده از توانمندی هنرمندان و صاحب قلمان در گسترش و انتشار فرهنگ حقیقی رضوی با بهره گیری از قالب های مختلف هنری است که تا کنون به خوبی انجام شده و نتیجه بخش بوده است.

منبع: روابط عمومی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بزرگان نیا
    0

    طبیعت الهی هدایت گر و ساده ی دین خداوند و مذهب اهل بیت را با بغرنجیهای تخیلات بشری به عامل گمراهی تبدیل نکنیم --- دین داری و مذهب داری اگر از حد و مرزهای تعیین شده در شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی فرا تر برده شود ، دین سرشت نشین و ساده ی انسان ساز خداوند و مذهب فقهی پویای اهل بیت را که وظیفه تشریح درست احکام و اعتقادات این دین را همگن و هماهنگ با حد و مرزهای مذکور به عهده دارد به ملغمه ای بغرنج در کلاف سر در گم تخیلات ذهن بشر که به همه ی ناتوانیها محدود است تبدیل خواهد کرد و بجای ی این که بتواند بشر را به آسانی به راه زندگی سعادتمندانه ی مادی و معنوی خدا پسندانه هدایت کند با انبوه من در آوردیهای غیر قابل درک تخیلات مذکور که با داده های محکم و مفصل قرآن و اصول استدلال عقلی هیچ سنخیتی ندارند به عامل گمراهی و سر درگمی و به بی دینی و لا مذهبی بشر تبدیل خواهد شد. اصرار بر ارتکاب گناه کبیره و ظلم عظیم افزودن من در آوردیهای تخیلات بشری به دین خدا و مذهب اهل بیت که با نادیده گرفتن حد و مرزها و هشدارها و باید و نبایدهای شناختهای فرهنگ اصیل دین داری قرآنی از جانب بشر مرتکب این گناه انجام می گیرد بنا به حکم خداوند در قرآن بشر را در دنیا به زندگی آکنده از شقاوت و در آخرت به هلاکت و عذاب ابدی دچار خواهد ساخت. افزودن بغرنجیهای تخیلات بشری غیر قابل درک و اثبات ناپذیر به دین الهی و مذهب اهل بیت ، طبیعت هدایت گر ساده و سرشت نشین این دین و این مذهب را به عامل گمراهی و تباهی بشر تبدیل می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها