برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد رونمایی شد

سند برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد برای سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان اولین الگو در کشور روز پنجشنبه طی مراسمی رونمایی شد.

برش منطقه ای برنامه میان مدت شهرداری مشهد رونمایی شد

به گزارش مشهد فوری ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری مشهد در این مراسم گفت: تدوین برنامه عملیاتی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد از اولویت های شورای پنجم شهر بود ولی سند راهبردی برای شهر مشهد وجود نداشت.
بتول گندمی افزود: تجربه سه برنامه عملیاتی در شهرداری وجود داشت لذا با نگاه به اسناد بالادستی و برنامه های گذشته، چهارمین برنامه عملیاتی شهرداری مشهد در شورای شهر تدوین و تصویب شد.
وی اظهار داشت: برای تحقق این برنامه عملیاتی سهم صف شهرداری در ۱۳ منطقه مشخص شد که این مهم در برنامه های قبلی وجود نداشت از این رو امروز ۱۳ برش منطقه ای برای ۱۳ منطقه شهرداری رونمایی می شود و به زودی سهم سازمان ها نیز مشخص خواهد شد.
وی گفت: اندازه گیری برنامه از دغدغه های بزرگ در تدوین این سند بود لذا مقرر شد داده ها به صورت سیستمی ارائه شود.
گندمی افزود: با همراهی شهرداران مناطق و کارشناسان موضوع جمع آوری و تحلیل داده ها باید با دقت انجام شود تا تحقق برنامه امکان پذیر باشد، آموزش برنامه و برقرار کردن پیوند بین برنامه و صف از مهمترین اصولی است که برای تحقق برنامه باید مورد توجه باشد.
معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در مدل جدید برنامه ریزی، ساختار برش منطقه ای برای برنامه میان مدت شهرداری تدوین شد.
شهریار آل شیخ افزود: تحقق این برنامه به صورت لحظه ای رصد می شود و این برنامه با شاخص های سیستمی در هر لحظه قابل پیگیری است.
وی اظهار داشت: این الگو در کشور تاکنون پیاده نشده است و برنامه ای تحقق پذیر است و برای هر منطقه شهری با همکاری تیم فنی آن منطقه تدوین شده است.
وی در باره حریم مشهد نیز گفت: پس از ابلاغ برنامه جامع مشهد حریم این شهر به سه برابر افزایش یافت لذا برای اجرای طرح ها در این مناطق، دانشنامه روستاهای حریم تدوین شد تا اشراف اطلاعاتی کامل نسبت به حریم داشته باشیم.
آل شیخ افزود: همچنین کتاب چالش ها و فرصت های فراروی سکونتگاه های روستایی حریم کلانشهر مشهد تدوین شد که امروز رونمایی گردید.
برنامه عملیاتی میان مدت ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شهرداری مشهد حاوی ۶ مضمون اصلی، ۳۱ هدف کلان، ۴۱ راهبرد، ۶ حوزه ماموریتی و ۴۴ عملیات بهمن ماه پارسال رونمایی شد و امروز برش منطقه ای این برنامه برای اجرا در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد رونمایی گردید.
کلانشهر مشهد سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و با احتساب نواحی منفصل توس و قرقی ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد.

شهرداری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری و بیش از ۱۰ هزار کارمند است.

شهرداری مشهد علاوه بر مدیریت و نظارت عالی بر شهرداران مناطق ۱۳ گانه این شهر، هشت معاونت شامل حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، برنامه ریزی و توسعه، مالی و اداری، معاونت اقتصاد ی به اضافه تشکیلات مشاور و رئیس حوزه شهردار را در زیرمجموعه خود دارد.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها