گاندو؛ تخیل یا واقعیت

علی مطهری گفت: سریال «گاندو» بیشتر تخیلی بود تا واقعی؛ این سریال بر اساس پروژه نفوذ ساخته شده بود، در حالی که احتمال نفوذ در دولت پنهان به دلیل قدرت برتر آن بیشتر است.

گاندو؛ تخیل یا واقعیت

آمریکا، انگلیس و اسرائیل که معمولا مبدا ارسال نفوذی یا جاسوس هستند می‌دانند که معمولا دولت‌ها در ایران قدرت تعیین کننده نیستند و قدرت تاثیرگذار در جای دیگری است. لذا احتمال نفوذ در نهادهای حکومتی و نیروهای مسلح بیشتر از احتمال نفوذ و جاسوسی در دولت است.

سریال «گاندو» در واقع رهبری را هم زیر سوال برده است. چون اینگونه تصمیمات و آزادی اینگونه افراد بدون اطلاع ایشان انجام نمی‌شود. اگر آزاد شدن جیسون رضائیان آنگونه که سریال بر آن تاکید دارد صرفا برای دریافت پول‌های بلوکه شده بوده است، پس تکلیف مجازات جاسوس چه می‌شود؟ و اگر از اول برای معامله بازداشت شده بوده قبح بیشتری دارد و با اصول اخلاقی اسلام سازگار نیست.

این سریال غیر از اینکه عملکرد نظام را زیر سوال برد، با توجه به اینکه اختلاف میان بخش‌های نظام ایجاد کرده پخش آن در شرایط امروز صلاح نبود، چرا که امروز باید صدای واحد از کشور شنیده شود.

من این اقدامات را افراطی و دنباله اقدامات کسانی می‌دانم که مصمم بودند برجام اجرا نشود و آنقدر کارشکنی کردند تا به هدفشان رسیدند و زمینه خروج ترامپ از برجام فراهم شد. اگر آن بخش از نظام مصمم به اجرای برجام بود، امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود.

امروز هم این افراد به جای آنکه رفتارشان را تغییر دهند همان راه را ادامه می‌دهند و توجهی به منافع ملی و آرمان‌های انقلاب ندارند.

* منتشر شده در روزنامه ایران مورخ ۱۹ تیر ۹۸

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    فیلم خوبی بود اقای مطهری خودشون گول نزنند واقعیت گرا باشند

  • تهراني
    0

    يعني ميفرماييد اصلا ًً "آقا جيسون "نه تنها جاسوس نبوده بلكه يك توهمّ ذاتي دلواپسان بوده و آمريكا احمق بالذّات ١/٥ميليارد دولار داد ه تا ...... !!!! آخه مرد حسابي ماله كشيدن و آسمان ريسمون كردن هم قانون و قاعده داره! شما هنوز سعيد امامي را روزي صد بار "گور بگور" ميكنيبن و اينكار راتضغيف نظام و....نميدونين !اما جيسون ! وما ادرايك ما جيسون؟!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها