قاچاقچیان گوشی با اجاره پاسپورت کاروان‌های کربلا طرح رجیستری را دور می‌زنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان‌های کربلا می‌روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشی‌ها را رجیستر می‌کنند.

قاچاقچیان گوشی با اجاره پاسپورت کاروان‌های کربلا طرح رجیستری را دور می‌زنند

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم«فناوری اطلاعات؛ فرصتی برای کارآفرینی، نوآوری و اشتغال» و رونمایی از «سامانه های ملی طرح نوآفرین و اشتغالزایی» که در کتابخانه ملی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هفته آینده وزرای ارتباطات آذربایجان، ترکیه، روسیه و ایران در نشست چهارجانبه‌ تهران برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک به ایران می آیند و بنا شده در این نشست تفاهم نامه هایی امضا شود.

وی افزود: این تفاهم نامه ها همزمان با نمایشگاه الکامپ پیگیری می‌شود و ملاقات های جداگانه ای نیز در این نمایشگاه ترتیب خواهیم داد.

وزیر ارتباطات درباره اختلال در سیستم جی پی اس گفت: منشا این اختلال ها مشخص بوده و شناسایی شده است؛ خوشبختانه سازمان تنظیم مقررات این اختلال را شناسایی کرده است. این اختلال باید رفع شود؛ البته شورای عالی امنیت ملی پیگیر این قضیه بوده است.

جهرمی تاکید کرد: هر گونه فرستادن سینگال باید با مجوز باشد شکایتی در دادسرای تهران و سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است. البته شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرد که این اتفاق نباید رخ دهد و آخرین وضعیت این اختلال در حال پیگیری است.

جهرمی همچنین درباره رجیستری گفت: متاسفانه دور زدن رجیستری از طریق سیم کارت امکان پذیر است و قاچاقچیان به این شکل رجیستری را دور می‌زنند. همچنین قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان های کربلا می‌روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشی ها را رجیستر می‌کنند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها