آذری جهرمی خبرداد:

تاکید رئیس‌جمهور بر رونمایی یک پروژه و دستاورد دولت الکترونیک در هرماه

وزیر ارتباطات گفت: تاکید آقای رئیس‌جمهور بر این بوده که هر ماه یک پروژه و دستاورد دولت الکترونیک را رونمایی کنیم.

تاکید رئیس‌جمهور بر رونمایی یک پروژه و دستاورد دولت الکترونیک در هرماه

محمدجواد آذر جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره دولت الکترونیک گفت: موضوع دولت الکترونیک دارای اهمیت است، یک موضوع بحث زیرساخت‌های آن است که در حیطه وظایف وزارت ارتباطات بوده که تکمیل و به بهره‌برداری هم رسیده است. شاخص‌های بین‌المللی حاکی از رشد 20 پله‌ای ما در سال گذشته در جهان بوده که در برنامه ششم توسعه 30 پله باید پیشرفت می‌کردیم.

وی افزود: برخی از پروژه‌های شاخص و مرکز تبادل راه‌اندازی و اتصال دستگاه‌ها نیز انجام شده است. از ابتدای دولت دوازدهم میزان تبادل 15 برابر رشد داشته که این عدد قابل توجه است. متاسفانه همه ظرفیتی که باید برای تحقق دولت الکترونیک استفاده شود موجود نیست، رشدهایی که گفتم یعنی رشد 15 درصدی و 20 پله‌ای یک جنبه موضوع است ولی جنبه دیگر موضوع این است که باید بپرسیم در حال حاضر در اجرای دولت الکترونیک در کشور از نمره صد چه نمره‌ای هستیم و نیمه خالی لیوان چقدر است که باید در پاسخ بگوییم در این حوزه جای کار بسیار زیاد است.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این‌ مقوله‌ای است که مکانیزم‌های آن در پروژه‌های 23گانه‌ای است که دولت تصویب کرده و تا پایان 9/9/99 این 23 پروژه هدف‌گذاری شده و در دستگاه‌های مختلف اجرایی در حال پیگیری است. گزارش‌های فصلی و دوره‌ای دولت الکترونیک را هم دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات می‌دهد.

آذری جهرمی گفت: دبیرخانه، شورای اجرای فناوری اطلاعات را از سازمان آن جدا کرده و در وزارتخانه مستقر شده است. تغییر ملموسی که باید ایجاد بشود در تغییر در فرآیندهاست، با چند سرور و نرم‌افزار دولت الکترونیک محقق نمی‌شود و باید فرآیندهای اجرایی کشور اصلاح شود. برخی از موانع ناشی از این بود که سایر قوا دولت الکترونیک را مربوط به دولت الکترونیک می‌دانستند نه حاکمیت الکترونیک که در شورای فضای مجازی تبدیل به مصوبه‌ای برای همکاری سایر قوا شد. برای این موضوع یک مرکز ملی تعامل‌پذیری تشکیل شد که دو جلسه آن نیز برگزار شده و مصوبات خوبی هم داشته است.

وی خاطر نشان کرد: تاکید آقای رئیس‌جمهور بر این بوده که هر ماه یک پروژه و دستاورد دولت الکترونیک را رونمایی کنیم که تا به حال 4 پروژه سلامت الکترونیک در حضور ایشان به بهره‌برداری رسیده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها