کودتایی که ۳۹ سال قبل کشف و در نطفه خفه شد/ ۱۸ تیر سالروز کودتای نقاب است

امروز - ۱۸ تیر - سی‌و نهمین سال کشف و در نطفه خفه شدن کودتای نقاب است.

کودتایی که ۳۹ سال قبل کشف و در نطفه خفه شد/ ۱۸ تیر سالروز کودتای نقاب است

کودتایی که قصد داشت نظام نوپای اسلامی ایران را ساقط کند، اما چند روز قبل از اجرا، فاش شد و سردمداران داخلی و خارجی آن لو رفتند.

در خصوص این کودتا دو نکته را همیشه در یاد داشته باشید:

نکته اول اینکه متاسفانه کودتای نقاب که برگرفته شده از «نجات قیام ایران بزرگ» است، تنها به این دلیل که کودتاگران می‌خواستند حرکت توطئه‌گرانه خود را از پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان آغاز کنند به نام شهید بزرگوار «نوژه» مصطلح شده است. مصطلح شدن پسوند نوژه بر این کودتا، طی سالیان گذشته بار‌ها و بار‌ها موجب اعتراض خانواده این شهید والامقام را در پی داشته است. در نتیجه به احترام شهید نوژه و تمام پرسنل غیور پایگاه نوژه، هر وقت کسی را دیدید از اصطلاح (کودتا نوژه) استفاده می کند به او تذکر دهید!

نکته دوم اینکه کودتای نقاب توسط ارتش و کارکنان غیور ارتش خنثی شد و نه دیگران مهم ترین سند این ادعا هم صحبت های مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا هست،

- ایشان در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۷۴ در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل ارتش در خصوص این کودتا فرمودند: «این توطئه (کودتا نقاب در پایگاه شهید نوژه) توطئه خطرناکی بود. اما این توطئه هم به‌وسیله ارتشی‌ها خنثی شد. شاید ملت ایران نداند آن کسانی که موجب شدند توطئه کودتاىِ بسیار خطرناک پایگاه شهید نوژه خنثی شود، خودِ جوانان ارتشی بودند که آمدند به ما اطّلاع دادند. یک خلبان جوان در نیمه شب آمد و درِ خانه ما را زد و با اصرارِ زیاد ما را وادار کرد که حرفش را گوش کنیم. حرفش این بود که این کودتا در ظرف بیست‌وچهار ساعت آینده انجام می‌گیرد. بعد هم عناصر دنبال کننده این قضیه - نظامیان و ارتشی‌های متدیّن آن پایگاه - بیشترین نقش را در خنثی کردن آن کودتا داشتند. آن کسی که در این صحنه از ارتش دفاع کرد، خودِ ارتش بود. خودِ ارتش نگذاشت که این چنگال دشمن به او وصل شود و توطئه خود را در ارتش پیاده کند. آن جوان خلبان هم، بعد‌ها جانباز شد. الان هم هرجا هست، امیدواریم که مشمول فضل خدا باشد. این هم یک امتحان بود که توطئه دشمن، باز به‌وسیله خودِ ارتش خنثی شد و از بین رفت».

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها