خمسه مدت زیادی است که نمایش «بگو مگو» را در شهر‌های مختلف آمریکا روی صحنه می‌برد

علیرضا خمسه: «احساس می‌کنم جامعه ما از مدار خارج شده است، چراکه علایق مردم نسبت به گذشته دچار تغییرات زیادی شده و مهم‌تر از همه اینکه دیگر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ارتباط بین فرهنگ و مردم در حال قطع شدن است.»

خمسه مدت زیادی است که نمایش «بگو مگو» را در شهر‌های مختلف آمریکا روی صحنه می‌برد

علیرضا خمسه، بازیگر باسابقه تلویزیون و سینما، این روز‌ها حضور پررنگی در حوزه فرهنگ کشور ندارد. خمسه مدت زیادی است که نمایش «بگو مگو» را در شهر‌های مختلف آمریکا روی صحنه می‌برد. این نمایش مهاجرت و مشکلات مربوط به آن را روایت می‌کند. گفت‌وگوی کوتاهی را با او درباره این تجربه می‌خوانید:

علیرضا خمسه، درباره شرایط فرهنگی امروز در جامعه گفت: «سینما و تئاتر جزو هنر‌های نمایشی هستند که از بطن جامعه تاثیر می‌گیرند و به خود جامعه نیز بر‌می‌گردند، اما اعتقاد دارم آن شور و هیجانی که در دهه‌های 60 و 70 شمسی پیرامون سینما، تلویزیون و تئاتر به وجود آمده بود دیگر شکل نمی‌گیرد، زیرا دغدغه‌های مردم، شرایط اجتماعی کشور و بسیاری از مسائل دیگر نسبت به آن سال‌ها تغییر کرده است.»

خمسه ادامه داد: «احساس می‌کنم جامعه ما از مدار خارج شده است. چراکه علایق مردم نسبت به گذشته دچار تغییرات زیادی شده و مهم‌تر از همه اینکه دیگر هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ارتباط بین فرهنگ و مردم در حال قطع شدن است. ناهنجاری و آنارشیسم در شهر ما بیداد می‌کند.»

خمسه درباره ارتباط تئاتر با جامعه گفت: «وقتی «راسکولنیکف» قهرمان یک تئاتر می‌شود، شما باید بدانید در آن جامعه چه می‌گذرد. باز جای شکرش باقی است که ما می‌توانیم مترادف‌هایی در ادبیات جهان پیدا کنیم و از طریق اقتباس، آنها را روی صحنه ببریم.»

بازیگر فیلم «مرگ یزدگرد» درباره فعالیت‌های این روزهایش گفت: «چند وقتی خارج از ایران بودم. برای یک تئاتر به آمریکا رفتیم و در ایالت‌های مختلف نمایشی را روی صحنه بردیم. نمایش «بگو مگو» در بسیاری از شهر‌های آمریکا به روی صحنه رفت. آقای برزو ارجمند و احسان کرمی نیز در این تور همراه من بودند. این نمایش مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور و مشکلات مربوط به آن را روایت می‌کرد. در این‌باره برای هموطنان ما بحران‌های روحی و روانی زیادی به وجود آمده است که هیچ‌کدام از ما باخبر نیستیم، و در این سفر و این نمایش سعی کردیم بخشی از آلام آنها را نمایش دهیم.»

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها