به مناسبت ساخت فیلمی درباره‌ سعید حنایی؛

«پاکسازی» به روش قاتل عنکبوتی/ کارگری ساده که با افتخار 16 زن را به قتل رساند/ قصد داشتم تعداد قتلها را به عدد 150 برسانم

سعید حنایی (معروف به قاتل عنکبوتی) یکی از قاتلان زنجیره‌ای ایران بود که در شهر مشهد به انجام قتل زنان خیابانی می‌پرداخت. در پرونده‌ وی 11 قتل ثبت شده بود که او پس از دستگیری خودش به 5 مورد دیگر اعتراف کرد.

«پاکسازی» به روش قاتل عنکبوتی/ کارگری ساده که با افتخار 16 زن را به قتل رساند/ قصد داشتم تعداد قتلها را به عدد 150 برسانم

به گزارش خبر فوری ، قرار است به زودی ساخت فیلم سینمایی "عنکبوت" به کارگردانی ابرهیم ایرج زاد کلید بخورد. طبق گفته کارگردان، محسن تنابنده تقش قاتل عنکبوتی را در این پروژه ایفا خواهد کرد. پیش بینی می‌شود با آغاز فیلمبرداری از شهریور ماه، این اثر نخستین نمایش فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر باشد.

فیلم ‌سینمایی "عنکبوت" بر اساس داستانی واقعی است و بیان کننده‌ زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند. اما قاتل عنکبوتی واقعا که بود و چه کرد؟

قاتل عنکبوتی؛ مردی که با ادعای پاک کردن زمین زن‌ها را می‌کشت

سعید حنایی (معروف به قاتل عنکبوتی) یکی از قاتلان زنجیره‌ای ایران بود که در شهر مشهد به انجام قتل زنان خیابانی می‌پرداخت. سعید، کارگری ساده و نسبتا فقیر بود که همراه همسر و دو پسرش در خانه‌ای در منطقه‌ای فقیرنشین در مشهد زندگی می‌کرد. در پرونده‌ وی 11 قتل ثبت شده بود اما او پس از دستگیری خودش به 5 مورد دیگر اعتراف کرد. وی طی مرداد 79 تا مرداد 80 به 16 فقره قتل دست زد. شانزده زنی که به ادعای خود حنایی همگی بدکاره و خیابانی بودند.

پس از اعتراف سعید حنایی به قتلهای صورت گرفته بلافاصله پرونده تکمیل و برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شد. 31 مرداد ماه سال 80 دادگاه حنایی برگزار شد. او ادعا می کرد که تمامی زنهای کشته شده، ناپاک و بدکاره بودند و گناه را در شهر مقدسی همچون مشهد گسترش می دادند به همین خاطر او تنها برای اجرای فرمان الهی را در روی زمین و مملکت اسلامی دست به چنین کاری زده بود.

حنایی دفاعیات خودش در دادگاه را این چنین آغاز کرد: «اسمم سعید حنایی، شغلم بنایی و متأهلم. از هفتم مرداد سال گذشته (1379) تا اکنون 16 زن را کشته‌ام، از عمل خود به هیچ وجه پشیمان نیستم و اگر دستگیر نمی‌شدم قصد داشتم تعداد قتلها را به عدد 150 برسانم.».

سعید حنایی قبل از روز دادگاه سعید در اعترافات اولیه اش عنوان کرده بود که انگیزه اش برای انجام قتلها انتقام گیری بوده است. طبق گفته‌ حنایی، روزی مردی همسرش را سوار ماشینش می‌کند و مزاحم او می‌شود. سعید که ادعا می‌کرد این حادثه اثر عمیقی روی او گذاشته بود مجاب می‌شود تا دست به کاری بزند. او در ابتدا سعی کرد تا با مردهایی که مرتکب چنین اعمالی می‌شوند برخورد کند اما زمانی که مورد ضرب و شتم از سوی آنها قرار گرفت، تصمیم گرفت هدفش را تغییر دهد و با کشتن زنهایی از این دست زمین را از گناه و آلودگی پاک کند. حنایی در دادگاه اول خود تاکید دارد که هدفش از این اقدامات، "پاکسازی" بوده است.

قاتل عنکبوتی در آخرين روزهاي عمرش هم از اقدامات خود ابراز پشيماني نكرد. او گفته بود: "تا پيش از كشتن اين آدم ها، باران نمي آمد و قحطي شده بود. همين كه اطراف حرم را از وجود زن هاي تنفروش پاك كردم، باران آمد. آن موقع فكر كردم كه باران به معني تاييد اعمال من توسط خداست."

تنها زن نجات یافته، آدرس سعید را به پلیس می‌دهد

مژگان تنها زنی است که پا به خانه سعید حنایی گذاشته اما بعد از اینکه فهمیده قصد او چیست، توانسته بگریزد. او آخرین زنی بود که سوار موتور حنایی شده بود و با اطلاعات او قاتلعنکبوتی به دام پلیس افتاد.

مژگان که به گفته خودش یک زن خیابانی بود، در توصیف ماجرا در مصاحبه‌ای گفته بود: «او یک شال گردن داشت، آن را دور گردنم حلقه زد و فشار داد. خیلی ترسیده بودم، ابتدا با ناخن هایم، پنجه هایش را از شال جدا کردم، سپس وقتی در حالت نشسته بودم، مشتی به شکمش زدم. او با احساس درد، مرا رها کرد، به سمت در دویدم اما درها بسته بود، هراسان به سمت «سعید» برگشتم، او هم آشفته حال بود، چاره ای نداشتم، ابتدا شیشه داخل ساختمان را شکستم، مرد خیلی ترسیده بود، التماس کنان خواست آرام باشم تا در را باز کند». او می فهمد که سعید ترس از آبرو دارد و با کمک همین امر، می تواند از دست سعید بگریزد.

چندی بعد پلیس مژگان را دستگیر می‌کند. او که روزنامه نمی خوانده و از ماجرای قاتلعنکبوتی بی خبر بوده، ابتدا منکر شناختن سعید می شود اما وقتی ماجرا را می فهمد طی یک بازجویی به سوءقصد به جانش اقرار می‌کند. با آدرسی که ماموران از وی گرفتند، موفق به دستگیری سعید حنایی شدند.

روش قاتل عنکبوتی؛ خفه کردن با روسری

حنایی در مورد چگونگی قتلها در دادگاه گفته بود : "تمامي افرادي كه من با موتور يا ماشين به منزل آوردم ، با خواست خود و بدون ارايه كارت مي‌آمدند... من با اين افراد كه داراي چهره‌هايي مشخص و متمايز از ديگران بودند، صحبت كرده و با آنها مبلغي را طي مي‌كرديم و پس از آوردن آنها به منزل در يك حركت غافلگيرانه از پشت سر به آنها حمله كرده و گلوي آنها را مي‌فشردم و پس از يك تا 2 دقيقه با روسري به طور كامل آنها را خفه كرده، در چادرشان مي‌پيچيدم."

حنایی با بيان اين كه به غير از مقتول اول كه داراي يك حلقه، يك گردنبند و 10 هزار تومان پول بود، كل مبالغ 15 مقتول ديگر را 3900 تومان به همراه 5 بليت اتوبوس بود. او گفته بود: "من مبلغ 3900 تومان را نيز صرف خريد لاستيك براي موتورم كردم كه براي حمل و نقل اين زنان مشكلي نداشته باشم ."

روایت سردار مومنی؛ سالها بعد از اعدام قاتل عنکبوتی

در همین خصوص سردار اسکندر مومنی فرمانده وقت انتظامی خراسان بزرگ، مدتی پیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به بازخوانی این پرونده پرداخت و گفت: " زمانی که در خراسان مشغول فعالیت شدم، در این استان میزان ناامنی خیلی زیاد بود. اشرار حتی در قوچان ورود کرده بودند و ما عملیات های زیادی برای ایجاد امنیت در این منطقه انجام دادیم."

وی افزود: "یکی از پرتلاطم ترین دوران بعد از پیروزی انقلاب در سال های 70 تا 80 همین قتل های عنکبوتی بودند که در خراسان رخ داد. اگر بخواهیم ماجرا را تعریف کنیم که با چه شیوه و تدابیری او را دستگیر کردیم یک کتاب می شود . این پرونده بسیار پیچیده بود چرا که قاتل تنهای تنها بود، به همین دلیل دیر دستگیر شد. سعید حنایی فرد بسیار باهوشی بود. من خودم با او صحبت کردم. از هوش خیلی بالایی برخوردار بود."

وی ادامه داد: "زمانی که فرمانده انتظامی خراسان شدم حدود 12 قتل انجام داده بود. ما با تمهیدات و کمک خداوند شیوه گذشته را تغییر دادیم و تکنیک ها و روش های جدیدی پیش گرفتیم تا توانستیم او را دستگیر کنیم."

آیا سعید حنایی به زنان تجاوز هم کرد؟

بعد از افشای ماجرای سعید حنایی بسیاری به گمانه زنی‌های مختلف در مورد این قضیه پرداختند. بسیاری حتی این ادعا را داشتند که قاتل عنکبوتی قبل از قتل زنان، به آنها تجاوز می‌کرده است. با این حال، این ادعا توسط خود او رد شد. حنایی در دادگاه، پس از چند بار سوال و جواب در مورد این قضیه که آیا با زنانی که ربوده بود، رابطه‌ جنسی هم بر قرار کرده است یا خیر، گفت:

"به هیچ وجه، هیچ نوع عملیات زشت جنسی نداشتم. فقط به آغوش گرفتن فرد مقابل بسنده می‌کردم در عین حال که شدت اشمئزاز و تنفر من در موقع انجام همین عمل در آغوش گرفتن خالی هم بسیار معلوم و واضح بود. حتی یکبار که یکی از آنها را فقط در آغوش گرفتم و نه بیشتر، تا نیم ساعت در حال گریه کردن و استغفار بودم و او هم فهمید من دارم گریه می کنم ."

با این حال بسیاری تاکید دارند که حنایی قبل از قتل، به برخی از این زنان تجاوز هم کرده است.

اعدام؛ آخرین برگ پرونده‌ قاتل عنکبوتی

طبق گفته‌ برخی خبرنگاران، سعيد حنايي تا روز قبل از اجرای حکم، از زمان اعدام خود خبر نداشت. و پس از اطلاع نیز به قاضي حجت الاسلام غلامرضا منصوري و محمد مسگراني نماينده مدعي العموم به تندي ناسزا گفته و توهين كرده بود و سعی داشت با سرو صدای زیاد جو بازداشتگاه را به هم بریزد.

با این حال، سرانجام حکم اعدام عامل قتلهای عنکبوتی به جرم قتل ۱۶ زن در شهر مشهد سحرگاه ۲۸ فروردین ۱۳۸۱ با حضور مقامات قضایی، اولیای دم و مأموران نیروی انتظامی در محوطه زندان مرکزی مشهد اجرا شد.

فرزند سعید: راه پدرم را ادامه می‌دهم

در همان سالها، درباره روند دادگاه‌های سعید حنایی مستندی ساخته شد. کارگردان فیلم درباره‌ تاثیر این فیلم بر روی خودش گفته بود: "من در عرض یک روز با همسر، مادر، فرزند، برادران و دوستان حنایی مصاحبه کردم. صراحت آنها در دفاع از یک جنایتکار و بی‌ارزش دانستن زندگی 16 قربانی او به دلیل این که روسپی بودند، مرا شگفت زده کرد. تکان دهنده‌ترین قسمت فیلم برای من هنوز صحبت‌های فرزند حنایی است که می‌گوید به راه پدرش ادامه خواهد داد."

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • فهيمه
    1

    وقتي كه اين مرد حتي پول به اين زنان ميداده كه برن و اون كار رو نكنن ولي باز هم ... ولي خوب ديگه قانون طبيعت اينه كه هركسي هركاري دلش ميخواد بكنه تا اينقدر اين زنان وقيح بشن كه عراقي ها رو هم سرويس بدن

    نظرات شما -
    • ف
      0

      بدبختی اینجاست که معتادا و داغونا به عربا سرویس نمیدن که خانومای جوون و زیبا با سنین پایین و به صورت کاملا ساماندهی شده !!!قتل درهر صورت بالاترین گناهه چراکه شاید همون فاحشه یه روز توبه کنه و بخشیده بشه .باور کنین کسی که نجیب باشه برای خرج خونه میره کارگری و کلفتی .تن فروشی کار انسانهاییه که بعضا وضع مالیشونم خوبه ولی بدلیل هوسباز بودن و قبیح ندونستن اینکار، اینجوری میشن خلاصه اینا همه جا و درهمه دوران تاریخ بودن وهستن مردای هرزه هم بودن و هستن ربطیم به دین نداره انسانهای حقیر اینو انتخاب میکنن ای کاش برای وجودمون ارزش و احترام قائل باشیم.

  • محمود
    0

    اینکه،دقیقا تفکر داعشه،اصلا کی گفته کسی بخاطر تفکرش حق داره کسی رو بکشه،

  • aria
    0

    به نظر من بجای اینکارا فقر و باید ازبین برد ک اون زن مجبور نشه بخاطر سیر کرن خودش و بچش نم فروشی کنه که دولت امید وضعیتو بدترم ‌کردن

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      حرف‌تون کاملا درست و صحیح..اما تک تک اون زنها فقط برای جور کردن پول مواد دست به خودفروشی میزدند و حتی یک نفر از خانواده‌های مقتول قبول نکردند که فحشا رو مقتول برای مخارج منزل انجام میداده..بنابراین طبق نظر شما باید دولت پول مواد معتادان رو جور کنه که یه وقت به فحشا رو نیارن..آیا این نظر درسته؟؟

  • محمد محبان
    0

    سلام برای من این جالبه که شما نظر خواهی میکنید که کشتن افراد به این نحو خوبه یا بد خیلی جالب بود

  • محمد محبان
    0

    سلام برای من این جالبه که شما نظر خواهی میکنید که کشتن افراد به این نحو خوبه یا بد خیلی جالب بود

  • رضا
    2

    کار درست رو این مرد کرده .وقتی بی بند وباری اینقد زیاد شده که تبدیل به فرهنگ شده تنها کاری که این مرد از دستش براومده همین بوده.خیابونا رو ببینید تا بفهمید آینده مملکت قراره دست کیا بیفته.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      امان از افراط و تفریط امان

  • ساسی
    0

    می گویند هم سعید حنایی و هم بیجه پاکدشتی، در دادگاه از کسانی اسم بردند که تحریک شان کردند. اما دادگاه جرات ورود به قلمرو آن افراد را نداشت. ببین اون افراد مورد ادعا سرنخشان به چه عقایدی می رسد. البته، بنده با منشا فساد بودن افراد هرزه موافقم، ولی شاید راههای دیگری هم وجود داشته و این مخلوق خدا هم قربانی فساد جامعه شد.

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      اصلا مقایسه‌ی جالبی و صحیحی نبود...بیجه یک بیمار جنسی بود و هنایی یک معتقد تندرو ...بیجه یک هوسران بود و هنایی یک منجی از دید خودش البته‌..برای طعمه‌های بیجه یک ملت گریستند اما برای طعمه‌های هنایی حتی خانواده‌ی مقتولین هم گریه نمیکردند...هر چند هر دو راه اشتباه برگزیدند

  • م.چ
    0

    خوددولت اگه واقعا حکومت اسلامیه باید اولا فقرزدایی کنه برای پیشگیری از این خودفروشبها..وبعدهم زناکاررو اعدام کنه تاعبرت بقیه بشه...نه اینکه فحشارو داره گسترش میده....حکومت غیراسلامی....

  • عباس توپچی
    0

    سلام و عرض ادب...بنظر من اول باید کشور رو از لوس وجود سعید حنایی ها پاک کرد و بعد با معضل روسپی گری به شکل ریشه ای بر خورد کرد...با جنایت نمیشه مشکلی رو حل کرد...

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      فعلا که سعید هنایی با ۱۶ تا قتل تا چند سال این معضل رو حل کرده بود و واقعا شگفت‌انگیز بود اون زمان..تا چند سال دیگه از چرت زدن یک زن در کنار خیابان و نزدیک حرم مطهر خبری نبود..

    • علی
      0

      معضل حل شده الان!!! آمار فساد وحشتناک رفته بالا شما داری از حل شدن معضل صحبت میکنی یا خداااا

  • غ.نبی
    1

    درودبه شرفش این شانزده زن معلوم نیست شایدخانه صدهاخانواده روخراب کرده باشن

  • رسول ابراهیمی
    0

    ینی چی واقعا!؟ کل این ۱۶ تا زن بجز گردنبند نفر اول جمعا کمتر از ۵۰ هزار تومن پول داشتن و شما بجای پرداختن ب عامل اصلی فساد و روی آوردن ب روسپیگری زنان که همون فقر مالی هستش اینجا نظرسنجی میکنید که کار حنایی درست بوده یا خیر!!!؟ واقعا تاسف برانگیز هست

  • کاربر ناشناس
    1

    روحت شاد دمت گرم ولی داداش خو ایران داره راه و برای عرب های حروم زاده باز کرده حالا دیگه ......

  • بهروز
    3

    اونایی که کامنت گذاشتند ، متاسفانه نه ایشون رو میشناسن و نه موقعیت جغرافیایی و مکان به دام انداختن طعمه‌های ایشون رو بلد هستند..این قاتل فقط اطراف حرم مطهر و قسمتهایی که بانوان معتاد و آخر خطی و ناقل تمام بیماری‌های جنسی، کاسبی میکردند رو هدف گرفته بوده...متاسفانه در هر شهری زنان خیابانی به وفور پیدا میشه..اما برای شهر مقدسی مثل مشهد واقعا تاسف انگیزه..در جریان باشید در زمان وقوع قتلها و حتی تا چند سال بعد از به دام افتادن قاتل ، آمار فحشا و زنان خیابانی متحجر به شدت پایین اومده بود و تا چند سال دیگه زنی رو کنار خیابون با تیپ افتضاح و در حال چُرت زدن ، مشاهده نمیکردی..در ضمن بیشتر مشهدی‌ها از ایشون راضی بودند و در یک مستند که دربارا‌ی ایشون ساخته شده بود همه‌ی مصاحبه شوندگان به وضوح عنوان میکردند که از کار ایشان راضی بودند و حتی در اعدام ایشون ، خیلی‌ها مخالف اعدام بودند..برای اینکه مخاطبین بدانند که زنان مقتول از چه قشری بودند فقط خواستم بدونید اکثر خانواده‌های مقتولین نه تنها در دادگاه حاضر نمیشدند بلکه به دیه رضایت داده بودند..من نه از ایشون طرفداری میکنم و نه از اعتقادات ایشون...اما جالبه که ایشون ۱۶ فقره قتل انجام داد...و قاتل زنانی بود که هر روز چند جوان را به بیماری‌های لاعلاج ایدز و ... به کام مرگ میکشیدند و جز آبروریزی برای شهر مشهد و کاسبی و تن فروشی ، فراری از خانواده و الاف در خیابان کار دیگری بلد نبودند و متاسفانه قوانین و دولت هم بودجه‌ی کافی برای جمع اوری این افراد را نداشت و انجام نمیداد..ای کاش آن زمان که این موضوع نقل همه‌ی محافل شهر شده بود شما بودید و می‌دیدید که در اطراف حرم و مکانهای مشخص ایستادن زنان خیابانی معتاد ، دیگر خبری از انان نبود و ترس باعث خانه نشینی و ناپدید شدن این افراد در جامعه شده بود..حالا خودتون قضاوت کنید که ایا کار او اشتباه بوده؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خيلي جالبه برام هنوز هنوز آشغالايي هستن كه كاره اين حروم زاده لجن رو تحسين ميكنن كامنتا برام خيلي جالب بود يعني حقمونه هرچي سرمون بياد تو اين كشور چون بي سواد و بي شعور زياد داريم هنوز

  • بهمن چوپانی
    0

    دزدی که از سر گرسنگی و نداری دزدی می کنه با بزرگ دزدان مملکت فرقی نداره؟؟؟؟ روسپی ای که از سر نداری رو سپی گری میکنه با فاحشه های بزرگ مملکت که هم خود فاحشه بیگانه ها شدن و هم با فقر مردم رو به فحشا کشیدن فرقی ندارن؟؟؟؟ سنگسار و قطع دست لایق کیه؟اولی یا دوم؟

    نظرات شما -
    • فهيمه
      1

      نه اين اول بهشون ميگفته پول ميدم برو خونه و اينكارو نكن ولي زنها ميگفتن نه

  • رسول
    0

    وقتی مل دا رای ان15فاشه را خواندم وانها که میلیاردها ازاین ملت را دزدن حالا وجدانت راقاضی کن کی فاحشه واقعی

  • علی
    1

    باید به اصلاح طلبان و دولت روحانی تبریک گفت چون تنها کار مثبت این دولت بی عفتی وبی حیائی وبی بند و باری و بی حجاب به بار اورد خانمهایی که تا دیروز با چادر بونند به لطف این دولت چادر را کنار گذاشتن وضع بازیگرهای زن که می شوند الگو جامعه اسلامی ایران که هیچ تناسبی ندارد پس وزارت ارشاد کجا است دولت اقای روحانی چه بر سر اقتصاد مردم اورد خدای شر این دولت و اصلاح طلبان را به خودشان بر گردان دولت غرب زده که هیچ فکری به حال مردم بدبخت نمی شود

  • آشنا
    0

    مملکت قانون نداره ، هر عوضی برای خودش قاضی بشه ، خودش رای بده و حکم اجرا کنه ، اینجور آدم ها را باید تکه تکه کرد

    نظرات شما -
    • فرهاد
      0

      آفرین با نظرت موافقم

  • کاربر ناشناس
    1

    وضع حجاب در ایران خیلی افتضاح شده در دانشگاه در مدارس دولتی وغیره دولتی در ادارت وو......اصلا شرم حیائی وجود ندارد وضع لباس ارایش بدون روسری واقعا این وضع خانمها هیچ تناسبی در جمهوری اسلامی ندارد نماینده گان مجلس کاری بکنید کمکم به غرب نزدیک شدیم حتی در قبرستانها هم با ارایش ولباس های تنگ بدن نما مانتوهای تنگ بدون چادر و روسری های افتضاح که به پشت گوشها رفته مانند بازی گرها چرا عکسهایی که به این بی شرمی در فضای مجازی می گذارند برای انحراف خانمهای

    نظرات شما -
    • علی
      0

      انتخاب پوشش حق هر کسیه شما از وضع اقتصادی و اختلاسها شاکی باش انگار با چادر نمیشه رفت وفاحشه گری کرد خیلی هم خوب میشه ظاهر آدما نشانه شخصیتشون نیست مگر ترکیه کشور اسلامی نیست چرا اونجا کسی با پوشش کسی کاری نداره

  • امید
    0

    هر میوه در بستری رشد میکند وقتی ما دشمنی به قوت آمریکا داریم و از داخل هم دنبال سهم خواهی و دعدای قدرت و بیعدالتی و رانت و رشوه هستیم و تقسیم مال بطور ناجوانمردانه ای بین صاحبان قدرت و امتیاز شکل میگیرد و کلا اموال عمومی مال شخصی یه عده خاص شده اختلاف طبقاتی پیش میاد و بعض زنان ظاهربین برای رسیدن به زندگی مرفهین و سرمایه داران تنها راه پول درآوردن را خودفروشی میبینند . وقتی از خواص حتی یکنفر فقیرانه زندگی نمیکند و تازه خود را بصیر و دانا و خادم و اصلاح کننده میدانند عوام هم میخواهند مانند آنها زندگی کنند زن بدبخت هم دچار تنفروشی میشود و نصیحت و موعظه هم کمترین اثری بر آنها نمیگذارد شاید نتیجه عکس هم بدهد . برای مبارزه با فاسد باید با فساد مبارزه کرد . پول مردم را بدهید به خودشان بودجه ایران 460هزار میلیارد است 230هزار میلیاردش را بردارید برای حاکمیت بقیه را تقسیم کنید بدهید به مردم ماهیانه هر نفر 2میلیون چهارصد هزار تومان خودشان استغالزایی میکنند خودشان قناعت و صرفه جویی میکنند جاده و کارخانه و کارگاه و کشاورزی و دامپروری و گلخانه و ..... همه چیز احداث میکنند پولی در خزانه و بانکها نگذارید که دزدیده شود بهترین نگهبان مال مردم خود مردم هستند هیچکی فاسد هم نمیشود . جنایت و قتل هم کم میشود ولی در هیچ جامعه ای فساد و جنایت و قتل صفر نمیشود ولی انگیزه ها فرق میکنند .

  • تارا حسنی
    0

    به نظر اینجانب اینگونه افرادبه جای حل مسئله صورت مسئله را پاک می کنند و خودشان اینقدر ضعیف و نفس هستند که نمی توانند خودشون را کنترل کنند و حاضرند دیگران را از زندگی ساقط کنند تا خودشان به گناه کشیده نشوند اگر من کاره ای بودم اینگونه افراد را مقطوع النسل می کردم و به زندان می انداختم . یکی از دوستان فرموده بودنند که این آقای حنایی فقط اطراف حرم زنان روسپی رو می کشت محض اطلاع جنابعالی بگم که این خانوم ها به خاطر چی روسپی شدن به خاطر آقایون روسپی چرا خودتون رو فراموش می کنید شما هم مرد هستید و این غریضه هم در همه مردا هست غیر از اینه ... و اگر اطراف حرم بودند خود امام رضا می تونست اونا رو از بین ببره و ... خوبه ما به جای خدا تصمیم گیرنده نباشیم و در مورد آدم ها اینطوری تصمیم نگیریم ممکن بود همون زنان روسپی رو خود امام رضا شفاعتشون رو می کرد و توبه می کردند . یادتون باشه که اون دنیا هم هست و دار مکافات

  • هادی
    0

    روسپی گری گناه است اما قتل نفس نیست!!!!! جالبه از کسانی که از این وحشی دفاع میکنند این آقا کارگر هست یا قاضی؟!!!! میتونست به جای کشتن راهی برای بازگرداندنشون به جامعه پیدا میکرد . بعدش هم جوان های مردم که ازشون دم میزنین که دچار بیماری لا علاج شدن خوب ببخشید ها غلط کردن رفتن دنبال عیاشی و کثافت کاری هر کی خربزه میخوره پای لرزش،هم میشینه عزیزان موقع کامنت گذاشتن دقت کنن که چی رو دارن نظر میدن چکار داری به مسئولین مسئولین گفتن برو زنا بکن یا مسئولین گفتن برو روسپی شو خیلی خانم ها رو میبینی که از روی فقر رو نداری دارن دستفروشی میکنن با اینکه بعضی ها شون هم انصافا جای خواهری زیبا هستن مگه نمیتونن برن این کثافت کاری ها رو انجام بدن خیلی هم بیشتر و پر درآمد تر هم هست اگه میخواین نظرتون رو بگین همه جوانب رو در نظر بگیرین ایشون یک بیمار روانی بودن و باید دید اول بیماریش درمان میشه یا نه که اگر درمان نشد اعدام بشه آقایون و خانمـهای عزیز لطفا اگه از دستتون کاری بر میاد انجام بدین وگرنه حرف مفت نزنین

  • ا
    0

    این قتلها به وقوع پیوست چونبسترش فراهم بود بسترش چیست فقر فساد تقسیم ناعادلانه ثروت و سر خوردگی اجتماعی اریراین اتفاقات معلول عواملی است که قربانیان نقشی در ایجاد ان ندارند اگر سری به هتلهای مجلل مشهد بزنیم و سپس راهی محله های فقیر نشین و حاشیه شهر شویم دلایل این اتفاقات را به وضوح می بینیم اگر می خواهیم جامعه را پاک کنیم باید با علل آن مقابله کنیم نه با معلول کشتن انسانهای بی دفاعی که خود قربانی هستند پاک کردن صورت مساله است

  • علی
    0

    حالا من به هیچیش کارندارم قتل کرده باید اعدام میشد ولی این پسرش که عملا تهدید میکرد مردمو باید جلوشو بگیرن همین ادما با این عقاید میشن قاتلای زنجیره ایه اینده

    نظرات شما -
    • من
      0

      بنظر من بدلیل همین صحبت پسرش باید دستگیر بشه و به زندان بره نه اینکه منتظر باشند تا قتلی انجام بده بعد بگیرندش

  • فرهاد
    1

    برید زندگینامه حنایی رو بخونید تا متوجه بشید این قتل از سر کینه و انتقام بوده نه از سر اصلاح جامعه

  • علی
    0

    طرف رفته ۱۶ تا رو کشته تیتر زدن آیا اعدامش درست بوده!!!

  • علی
    0

    در کنار مسجدی فاحشه ای زندگی میکرد همه مسجدیها میگفتن فاحشه باید کشته بشه مسجدیها رو به گناه میکشونه چرا مسجدیها رو فاحشه به گناه میکشید اما مسجدیها فاحشه رو مسجدی نکردن شاید فاحشه به کار خود ایمان دارد ومسجدی نه اینا از روز اولی که آمدن کشتن نابود کردن وزندان کردن وبرروی زمین کشیدن وای بر شماها شماها رو سیاه تر از فاحشها هستید

  • غ
    0

    ماروباش کجازندگی میکنیم،کشوری که دم ازاسلام ناب محمدی وامام زمان میزنیم،کاش حداقل اسم ائمه واسلام روخراب نمیکردیم

  • رها
    0

    اره خوب خودش رو خدای روی زمین میدونست مثل بعضی ازاقایون

  • علی
    0

    چیشد که به این روز افتادیم؟؟ایندگان بهتر قضاوت خواهند کرد، فقط ی جمله کافیه برای شرح حالمون، از ماست که بر ماست

  • فهيمه
    0

    حالا ربطش به قاضي منصوري چي بود؟اگه ٥٠٠هزار يورو داشت بده بهش ولش ميكرد؟؟

  • بهروز
    3

    دوستانی که برای هر مطلبی نظر میدن در جریان باشند که تمامی آین ۱۶ زن معتاد تزریقی و اکثرا آلوده به بیماریهای مقاربتی و حتی ایدز بودند من به هیج عنوان از کار ایشون طرفداری نمیکنم اما دقیقا خاطرم هست در اون مدتی که خبر این قتلها در شهر پیچیده بود و حتی پس از دستگیری این قاتل به شدت فساد علنی و زنان تابلو و معتاد خیابانی در سطح شهر کم شده بود و میشه گفت تا چند سال دیگه شاهد اون زنان با اون آرایش زننده و در حال چرت زدن در اطراف حرم نبودیم..بهرحال کار ایشون اشتباه بود اما بخاطر کم‌کاری ارگانهای دولتی و عدم جمع‌آوری این افراد همیشه چهره‌ی شهر و بخصوص اطراف حرم مطهر زشت و ننگین مشاهده میشود

    نظرات شما -
    • آریا مهری
      0

      با این وضع اقتصادی، چه تضمینی وجود داره یک روز، مادر، یا خواهر، یا زن، یا دختر خودت به روسپی گری نیافتن،،،، به همین راحتی در مورد جان آدم ها صحبت نکن، وقتی خود خدا اجازه زندگی به اون ها داده، تو آدم دوزاری کی هستی که در مورد مرگ و زندگی آدم ها تصمیم بگیری،،،، پس با عرض معذرت لطفا خفه

  • مجید
    0

    پسر این ابلیس گفته راه پدرش رو ادامه میده پس اول باید از کشتن مادر خودش شروع کنه چون اونم روسپی گری کرده که سعید حنایی دست به همچین جنایاتی زده مگه از طرف خدا اومدی که میخواستی زمین رو پاک کنی

  • م ق
    0

    خیلی مسخره نیس تن فروشی راحت ترین راه کسب درآمده پس همه هیچ تلاشی نکنن برن تن بفروشن؟؟؟ این همه زن آبرومند داریم دارن سخت زندگی میکنن اما کار میکنن لطفا تن فروشی رو توجیح اقتصادی نکنید اونم تو این زمونه که زنها با سواد و بی سواد هزار کار میتونن بکنن ولی زنی که میخواد از تن فروشی پول بگیره شرف نداره و لا شرافت جامعه بازی میکنه و براش مهم نیس چند تا خانواده رو بهم ریخته البته من از سعید حنایی دفاع نمیکنم اما شما از اون زنها دفاع نکنید زنی که حرمت امام رضا رو نگه نمیداره در مورد دخترهایی که میگید به عراقی ها سرویس میدن هم وضع همینه برن کار کنن تو مشهد کم زن داریم که کار میکنن پرستار شن نظافت کنن درس بخونن کاره ای بشن اصلا صیغه برای دختران مشهد عادی شده یکی شون رو میشناسم با پسری که دوستش داشت صیغه کرد خونه مجردی هم گرفتن با اطلاع خانواده ها شبها میرفتن خونه خودشون بعد یه سال با این روش از هم جدا شدن بازم درود به شرف اینا یه سالی با هن بودن دیگران که هیچ

  • محمد علی
    0

    من پسرش میشناسم الان برای خودش بساز و بفروش داره و خیلی موفق هست این چرتها چی نوشتین اسم پسرش علی هست

  • آریا مهری
    1

    مردیکه احمق اگر جرات داشت، اگه ادعای مسلمونی داشت چرا نرفت سراغ اون مسئولینی که باعث تن فروش شدن اون زنای بیگناه شدن، طبق اعتراف خودش، اول رفته سراغ مردها، ولی وقتی مثل سگ از اون ها کتک خورده، آسان ترین راه رو انتخاب کرده، اما واقعیت اینکه حنایی هم به اونها تجاوز میکرده، هم دزدی،،،،برای اینکه خودش رو نجات بده دست به دامن اسلام ودین شد، کاری که امروز تمام مسولین نظام مقدس! جمزوری عسلامی میکنند

  • منوچهر بسیجه
    0

    آقای بهروز بیا از محمد بسیجه دفاع کن به هرحال اونم میگفت من یه تعداد بچه بدکاره رو کشتم، حنایی رو بیخیال شو

  • ناشناس
    0

    کشتن هم نوع خود وااااااای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها