نماینده ویژه پوتین: بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت پایدار در منطقه ممکن نیست

الکساندرلاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای با وی گفتگو کرد.

نماینده ویژه پوتین: بدون تامین منافع ایران دستیابی به امنیت پایدار در منطقه ممکن نیست

سفر لاورنتیف به ایران با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و برای ارائه گزارش اجلاس سه جانبه مقامات عالی امنیتی روسیه، آمریکا و رژیم صهیونیستی که در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد، انجام شده است.
دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به روند مثبت و رو به گسترش همکاری‌ها میان ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و متحد راهبردی اظهار داشت: مواضع قاطع و منصفانه روسیه در موضوعاتی چون برجام، تجاوز پهپاد آمریکایی به آسمان ایران، حضور قانونی ایران در سوریه و راهزنی دریایی انگلیس با توقیف نفت کش حامل نفت ایران در جبل الطارق قابل تقدیر است.

وی با تبیین تلاش آمریکا برای افزایش تنش و ناامنی در منطقه با هدف فروش بیشتر سلاح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تداوم اقدامات سیاسی و دفاعی برای جلوگیری از شکل گیری بی‌ثباتی در منطقه از منافع و امنیت خود با قاطعیت دفاع خواهد کرد.
الکساندرلاورنتیف نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات رسانه‌ای گسترده‌ای که برای تبدیل نمودن اجلاس سه جانبه روسیه، آمریکا و اسرائیل به روندی علیه ایران انجام شد، تاکید کرد: مواضع روشن و صریح روسیه در خصوص حضور قانونی ایران در سوریه و مخالفت با سیاست ناکارامد فشار حداکثری به جمهوری اسلامی به طرف‌های شرکت کننده در اجلاس اعلام گردید.
وی افزود: در این اجلاس به صراحت اعلام شد که ایران به عنوان کشوری قدرتمند در منطقه، دوست و شریک راهبردی روسیه بوده و بدون در نظر گرفتن نقش و منافع این کشور نمی‌شود به مدل امنیتی مؤثر و پایداری رسید.
نماینده ویژه پوتین با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام تصریح کرد؛ نمی‌توان انتظار داشت تهران به صورت یکجانبه و بدون بهره مندی از حقوق قانونی خود در برجام بماند اما کشورهای دیگر به تعهداتشان عمل نکنند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها