جهانگیری: مهم‌ترین هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها، فروپاشی نظام است

معاون اول رییس جمهوری گفت: مهمترین هدف آمریکا از اعمال تحریم ها فروپاشی نظام و ضربه زدن به ایران بود و حداقل هدفی که دنبال می کرد این بود که بتواند اقتصاد کشور را با فروپاشی مواجه کنند.

جهانگیری: مهم‌ترین هدف آمریکا از اعمال تحریم‌ها، فروپاشی نظام است

اسحاق جهانگیری ظهر امروز (سه شنبه) در جلسه بررسی توسعه اقتصادی جنوب استان فارس که در شهرستان لامرد برگزار شد گفت: معمولا با تغییر دولت ها، روند تکمیل برخی طرح های نیمه تمام دست خوش تغییرات شده و ممکن است تعدادی از پروژه ها و سرمایه گذاری های مهم متوقف شوند و یا گاهی تکمیل آنها سالها به طول بیانجامد.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

*{ با اشاره به توطئه ها و فشارهای آمریکا بر ملت ایران}: مهمترین هدف آمریکا از اعمال تحریم ها فروپاشی نظام و ضربه زدن به ایران بود و حداقل هدفی که دنبال می کردند این بود که بتوانند اقتصاد کشور را با فروپاشی و اخلال مواجه کنند که به فضل الهی در رسیدن به این اهداف موفق نشدند اما تلاش کردند که با اخلال در واردات برخی قطعات مورد نیاز طرح ها و پروژه های مهم، روند توسعه کشور را متوقف کنند.

*{ با اشاره به توطئه های آمریکا در جلوگیری از پیشرفت کشورهای در حال توسعه }: در گزارشی آمده بود که سازمان سیا آمریکا ماموریت داشت که در اجرای برنامه های توسعه کشورهای بلوک شرق اخلال ایجاد کرده و چهره مدیرانی که به دنبال توسعه و اجرای کارهای بزرگ بودند را تخریب کند.

*{ با اشاره به بازدید از شرکت پترو پیمان دانا در شهرستان مهر }: براساس گزارش ها، از اکنون تا اوایل سال ۱۴۰۰ زمان جهش صنعت پتروشیمی است و اگر ۲۰ طرح مهم پتروشیمی که در کشور در دست اجرا است به اتمام و بهره برداری برسد، ظرفیت پتروشیمی ایران از ۶۰ میلیون تن به ۹۰ میلیون تن خواهد رسید که اتفاقی کم سابقه در کشور خواهد بود.

* احداث کارخانه صنایع آلومینیوم از سالهای گذشته مورد بحث بود و احداث این کارخانه در شهرستان لامرد را می توان یکی از دستاوردهای برجام برشمرد چرا که پس از برجام بیش از یک میلیارد دلار از طریق فاینانس و گشایش ال سی برای این کارخانه سرمایه گذاری شد و خوشبختانه امروز تقریباً تکمیل شده و می تواند ظرف چند ماه آینده به عنوان یکی از مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور کار خود را آغاز کند.

* آلومینیوم از فلزات مهم رنگی است که نقش تعیین کننده ای در همه رشته های صنعتی دارد، وقتی ایران در دهه چهل کارخانه آلومینیوم اراک را راه اندازی کرد هیچ کشوری در منطقه تولید آلومینیوم نداشت اما پس از آن روند توسعه این صنعت در کشور با کندی مواجه شد چرا که مواد اولیه مورد نیاز این صنعت وارداتی است.

* راه اندازی مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب می تواند روند توسعه شهرستان لامرد،‌استان فارس و حتی کشور را تسریع کند، ظرفیت های صنعتی موجود در این منطقه نه تنها به پیشرفت استان کمک می کند بلکه می تواند کشور را وارد دوره جهش صنعتی کند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها