زلزله خوزستان تلفات جانی نداشت/ پیگیری رئیس جمهور از آخرین وضعیت منطقه

استاندار خوزستان گفت: زلزله دیروزتلفات جانی نداشت اما پس لرزه‌های زیادی داشتیم، خوشبختانه شدت پس لرزه‌ها کاهش پیدا کرده است.

زلزله خوزستان تلفات جانی نداشت/ پیگیری رئیس جمهور از آخرین وضعیت منطقه

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ، با اشاره به وضعیت مناطق زلزله زده مسجد سلیمان، اظهار کرد: خوشبختانه زلزله دیروز تلفات جانی نداشت و فقط یک شخص امروز به علت سکته قلبی به بیمارستان مراجعه کرد.

وی افزود: ١١٢ مصدوم داشتیم و بخشی از مصدومان به صورت سرپایی درمان شدند؛ ٧ نفر در شهرستان مسجد سلیمان، ۵ نفر در شهرستان ایذه بستری شدند و وضعیت آن‌ها تحت کنترل است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پس لرزه‌های زیادی داشتیم، ولی خوشبختانه شدت پس لرزه‌ها کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: بیشتر مناطق تخریب شده منازلی فرسوده بودند، در ایذه منازل کمتر تخریب شدند؛ بنده نیز توصیه کردم با توجه به شرایط منطقه مردم، حتی المقدور احتیاط کنند و شب را در منازل فرسوده سپری نکنند.

شریعتی با تاکید بر اینکه برق و گاز عمده مناطق زلزله زده وصل شده است، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور نیز ٢ بار با بنده تماس داشتند و آخرین تماس ٢ ساعت گذشته بود و در جریان آخرین وضعیت منطقه قرار گرفته و دستورات لازم را دادند. وزیر کشور نیز ساعاتی پیش طی تماسی در جریان آخرین وضعیت قرار گرفتند و دستور دادند تمام امکانات استان برای کمک به خسارات این زلزله بسیج شود.

گفتنی است؛ زمین لرزه نسبتا شدیدی با شدت ۵.۷ ریشتر مسجد سلیمان در استان خوزستان را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه در استان خوزستان حوالی مسجد سلیمان بوده، اما این زمین لرزه به جز همه شهر‌های استان خوزستان، در لرستان، اصفهان، شهرکرد، ایلام، همدان، شیراز، یاسوج و کرمانشاه نیز احساس شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها