آمادگی سفارت ایتالیا برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران

سفیر جدید ایتالیا در تهران با بیان اینکه، با توجه به سطح روابط فعالان اقتصادی ایرانی و ایتالیایی زمینه برای همکاری‌ها بسیار گسترده است، گفت:سفارت ایتالیا آماده هرگونه همکاری با ایران است.

آمادگی سفارت ایتالیا برای توسعه مناسبات اقتصادی با ایران

مجمع اتاق مشترک ایران و ایتالیا با حضور رئیس اتاق ایران و سفیر جدید این کشور در تهران برگزار شد. در این نشست ضمن بررسی راه‌های موجود برای تقویت سطح روابط اقتصادی بین دو کشور به ویژه در شرایط خاص حاکم بر ایران، انتخابات اعضای هیات رئیسه اتاق مشترک برای سه سال آینده نیز برگزار شد.

جوزپه پرونه، سفیر جدید ایتالیا در تهران با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است مأموریت خود را به عنوان سفیر در ایران آغاز کرده است، گفت: با توجه به سطح و نوع روابطی که بین فعالان اقتصادی ایرانی و ایتالیایی وجود دارد به نظر می‌رسد زمینه برای همکاری‌ها بسیار گسترده است. در حقیقت فعالیت‌های اتاق مشترک ایران و ایتالیا نشان می‌دهد که علاقه‌مندی بالایی برای همکاری بین دو کشور هست و طبق آمار موجود، ایتالیا یکی از شرکای اصلی تجاری ایران به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به فشارهای ناشی از تحریم که هم بر فعالان اقتصادی ایران و هم طرف‌های تجاری این کشور وارد می‌آید، باید توجه داشت که در وضعیت خاصی قرار داریم. در چنین شرایطی مسئولیت‌های مضاعفی بر عهده دولت‌ها و حتی بخش خصوصی قرار دارد. برای همین به همراه دیگر همکارانم در سفارت‌خانه در این نشست حضور پیدا کردم تا از نزدیک با افرادی که با بازار ایتالیا کار می‌کنند، آشنا شوم.

سفیر ایتالیا در تهران با بیان این مطلب که از اشتیاق موجود بین بخش خصوصی ایران و طرف‌هایشان در ایتالیا آگاه و خرسند است، تصریح کرد: سفارت ایتالیا آماده هرگونه همکاری با طرف‌های ایرانی است. در تلاش هستیم اطلاعات شفاف و دقیقی را برای پیشبرد کار مشترک در اختیار شما قرار دهیم، چراکه وجود اطلاعات در فعالیت‌های تجاری نقش و جایگاه مهمی دارد.

به باور پرونه، مسئولیت مهم دو کشور نه تنها حفظ مناسبات بین دو کشور است، بلکه وظیفه دارند، برای توسعه همکاری بین دو کشور، راه‌های جدیدی پیدا کرده و سطح مناسبات را تقویت کنند.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها