رئیس مجلس مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها را لغو کرد/ دولت دوباره مصوبه جدیدی به پارلمان ارائه کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه از لغو مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌های کارکنان شاغل و بازنشستگان کشوری و لشکری خبر داد.

رئیس مجلس مصوبه دولت درباره افزایش حقوق‌ها را لغو کرد/ دولت دوباره مصوبه جدیدی به پارلمان ارائه کند

حمیدرضا حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، با بیان اینکه مجلس مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها را مغایر با قانون شناخت، گفت: باتوجه به بررسی‌های ضورت گرفته در مورد عملکرد دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها براساس جزء "ی" بند "الف" تبصره ۱۲، دیدگاه ریاست مجلس منطبق بر آنچه دولت عملکرده نیست و آن را مغایر با قانون مجلس شناخت.

وی افزود: بند ۱۵۸ که به بدون طرح در صحن علنی مجلس به صورت غیر قانونی به مصوبه مجلس افزوده شده است؛ موضوعیت ندارد و نمی تواند متن قانون را تغییر دهد

حاجی بابایی تصریح کرد: مصوبه‌ای که دولت براساس آن عمل کرده است؛ منطبق بر بند "ی" نیست؛ لذا ریاست مجلس مصوبه دولت را منطبق بر بند "ی" مصوبه مجلس تشخیص نداده و آن را لغو کرد.

وی افزود: لاریجانی ضمن لغو مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌های سال ۹۸، دولت را موظف کرده است تا مصوبه جدیدی منطبق بر مصوبه مجلس در مورد افزایش حقوق کارکنان شاغل وبازنشستگان کشوری و لشکری ارائه کند.

وی تاکید کرد: بنابراین منتظریم، تا اصلاح مصوبه دولت در مورد افزایش حقوق‌ها براساس افزایش ۴۰۰ هزار تومان و تا ده درصد برای کلیه حقوق بگیران کشوری و لشکری در اسرع وقت به مجلس اعلام کند.

عضو کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: علاوه برِ اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص شاغلین اعمال همسان سازی حقوق برای همه بازنشستگان کشوری ولشکری براساس عدالت مورد انتظار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها